@article { author = {rezapur, fatemeh and javan rashid, abdollah and madani, azamsadat}, title = {The Level of students’ Satisfaction from Mashhad Dentistry School’s Library}, journal = {Horizon of Medical Education Development}, volume = {7}, number = {2}, pages = {21-28}, year = {2016}, publisher = {Mashhad University of Medical Sciences}, issn = {2228-6438}, eissn = {2008-5540}, doi = {10.22038/hmed.2016.13610}, abstract = {Abstract Introduction: The present study aims at studying graduate and postgraduate students and faculty members’ points of view of Dental School of Mashhad University of Medical Sciences regarding the quality of library services through Libqual instrument. Method:This is a survey study with research population of 148 graduate and postgraduate research students and faculty members of Mashhad Dental School. Study instrument is Libqual-based questionnaire modified according to the status of Dental School’s library. Participants answered the items in two levels of “Available & Expected”. Results:There was a significant difference among three groups regarding two components of service quality and information control. However, this difference was not significant regarding library space component. In Expected status, there was no difference in three components among three groups. The scores of all study components were significantly lower than ideal in both available and expected status. Conclusion: Given the study limitation, presented aspects of Libqual and according to the library users’ opinions, the study components were not optimal indicating the necessity of more considerations toward improving library services quality. Keywords: Service quality evaluation, Libqual model, university library, Mashhad Dental School}, keywords = {Keywords: Service quality evaluation,Libqual model,university library,Mashhad dental school}, title_fa = {سنجش میزان رضایتمندی از کتابخانه دانشکده دندانپزشکی مشهد}, abstract_fa = {چکیده   مقدمه: پژوهش حاضر با هدف مقایسة دیدگاه دانشجویان مقطع عمومی و تخصصی و اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی مشهد دربارة کیفیت خدمات کتابخانه‌ این دانشکده و با استفاده از ابزار لایب‌کوآل انجام گرفت. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع پیمایشی و  جامعه پژوهش را        148 نفر از دانشجویان مقطع عمومی و تخصصی و اعضای هیات علمی دانشکده دندانپزشکی مشهد تشکیل دادند. ابزار مطالعه پرسشنامه‌ای بود که بر اساس ابزار لایب‌کوآل آماده شد و سپس با شرایط کتابخانه دانشکده دندانپزشکی تغییراتی در آن صورت گرفت، که بر اساس آن، کیفیت خدمات کتابخانه در دو سطح" موجود و مورد انتظار "مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها:اختلاف نظر سه گروه، در مورد دو مولفه کیفیت خدمات و کنترل اطلاعات معنی‌دار بودند؛ اما در مورد مولفه فضای کتابخانه معنی دار نبود و بین سه گروه مورد بررسی در وضعیت مورد انتظار، در هیچ یک از سه مولفه تفاوتی مشاهده نشد. امتیاز همه مولفه‌های مورد بررسی در هر دو حالت موجود و مورد انتظار از وضعیت ایده آل به‌طور معنی داری کمتر بود. نتیجه گیری: با توجه به محدودیتهای این مطالعه و ابعاد مطرح شده در لایب‌کوآل و در نظر گرفتن پیشنهادات و نیازهای کاربران کتابخانه، مولفه‌های مورد بررسی کتابخانه مطلوب نیست و باید جهت ارتقاءکیفیت خدمات کتابخانه تمهیداتی اندیشید. کلیدواژه: ارزیابی کیفیت خدمات، مدل تحلیل شکاف (لایب‌کوآل)، کتابخانه دانشگاهی، دانشکده دندانپزشکی مشهد}, keywords_fa = {کلیدواژه: ارزیابی کیفیت خدمات,مدل تحلیل شکاف (لایب‌کوآل),کتابخانه دانشگاهی,دانشکده دندانپزشکی مشهد}, url = {https://hmed.mums.ac.ir/article_13610.html}, eprint = {https://hmed.mums.ac.ir/article_13610_e48c7d5077bf6cfaa0efe32367959e2e.pdf} }