Horizon of Medical Education Development
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
Medical Sciences
https://hmed.mums.ac.ir/
0
2228-6438
2008-5540
fa
jalali
1399
5
1
gregorian
2020
8
1
11
1
online
1
fulltext
en
کووید 19: طلوعی جدید در آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران
COVID 19: A New Beginning in Virtual Education at the Medical Universities of Iran
نامه به سردبیر
Letter to Editor
کوید19، آموزش مجازی، علوم پزشکی
COVID19, Virtual education, Medical Sciences
1
4
https://hmed.mums.ac.ir/article_16402.html
Meisam
Dastani
میثم
میثم
داستانی
meisam.dastani@gmail.com
69906
Yes
Expert in charge of information services and knowledge translation, Vice Chancellor for Research and Technology, Gonabad University of Medical Sciences, Gonabad, Iran.
کارشناس مسئول خدمات اطلاع رسانی و ترجمان دانش، معاونت تحقیقات و فناوری، دانشگاه علوم پزشکی گناباد، گناباد، ایران.
en
بررسی استرس، اضطراب و افسردگی دانشجویان دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال 1395
Survey of Stress, Anxiety and Depression in Paramedical students of Birjand University of Medical Sciences, 2016
مقاله پژوهشی
Original Article
استرس، اضطراب، افسردگی، دانشجو، پیراپزشکی
stress, Anxiety, Depression, Student, Paramedical
5
14
https://hmed.mums.ac.ir/article_16403.html
Sajjad
Ramazani
سجاد
سجاد
رضانی
habib76ebrahimzadeh@gmail.com
69913
No
Student Research Committee, BSc student in Lab sciences technology, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran.
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.
Hamed
Aramjoo
حامد
حامد
آرامجو
hamedaramjoo76@gmail.com
69914
No
Student Research Committee, BSc student in Lab sciences technology, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran.
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.
Abbasali
Ramazani
عباسعلی
عباسعلی
رمضانی
ramazani_ab@yahoo.com
69915
No
Department of Epidemiology and Biostatistics, Social Determinants of health Research Center, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran.
گروه اپیدمیولوژی و آمار زیستی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.
Reza
Hajipoor
رضا
رضا
حاجی پور
ali.feizy.af.1377@gmail.com
69916
No
Student Research Committee, BSc student in Lab sciences technology, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran.
کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.
Mohsen
Naseri
محسن
محسن
ناصری
naserimohsen851@gmail.com
69912
Yes
School of Allied Medical Sciences, Cellular and Molecular Research Center, Birjand University of Medical Sciences, Birjand, Iran.
گروه علوم آزمایشگاهی، مرکز تحقیقات سلولی مولکولی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.
en
پیش بینی رفتارها و نگرشهای خوردن ناسالم بر اساس بدتنظیمی هیجان و واکنشهای ناکارآمد در دانش آموزان دختر 14 تا 20 ساله
The prediction of unhealthy eating behaviors and attitudes based on the emotion dyregulation and ineffective reactions in girls students aged 14 to 20
مقاله پژوهشی
Original Article
رفتارهای خوردن، تنظیم هیجان، واکنشهای ناکارآمد، دانشآموزان
Eating behaviors, Emotional regulations, Ineffective reactions, Students
15
25
https://hmed.mums.ac.ir/article_16404.html
Peyman
Hatamian
پیمان
پیمان
حاتمیان
hatamian152@gmail.com
69919
Yes
PhD Student, Department of Psychology, Faculty of Humanities, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran
دانشجوی دکتری گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
Hosna
Vafapoor
حسنا
حسنا
وفاپور
vafapoor.hosna@yahoo.com
69920
No
MA Student. Department of Psychology, Razi University, Kermanshah, Iran
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه روانشناسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
en
تاثیر بکارگیری سیستم یادگیری به کمک همتایان از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه نیمه تجربی
The effect of using the peer assisted learning system from the perspective of nursing students: A quasi-experimental study
مقاله پژوهشی
Original Article
یادگیری به کمک همتایان، آموزش بالینی، دانشجویان پرستاری
Peer Assisted Learning, Clinical education, Nursing students
26
42
https://hmed.mums.ac.ir/article_16405.html
Fatemeh
Moaddab
فاطمه
فاطمه
مؤدب
f.moaddab89@gmail.com
69922
No
PhD Candidate in Nursing, Medical Education Research Center, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
دانشجوی دکتری پرستاری، گروه پرستاری، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران
Atefeh
Ghanbari
عاطفه
عاطفه
قنبری
fatemeh_moaddab@yahoo.com
69921
Yes
2Instructor, MSc in Nursing Education, Department of Nursing, Faculty of Nursing and Midwifery, Rasht Branch, Islamic Azad University, Rasht, Iran
گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران
Ezzat
Paryad
عزت
عزت
پاریاد
moaddab@gums.ac.ir
69923
No
Instructor, MSc in Nursing, Social Determinants of Health Research Center, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
مربی، گروه پرستاری، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران
Marzieh
Jahani
مرضیه
مرضیه
جهانی
jahanimzh@gmail.com
69924
No
PhD Candidate in Nursing, Faculty of Nursing and Midwifery, Hamedan University of Medical Sciences, Hamedan, Iran
دانشجوی دکتری پرستاری، گروه پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی همدان، همدان، ایران
Asieh
Sedighi
آسیه
آسیه
صدیقی
sedighi@gums.ac.ir
69925
No
Instructor, MSc in Nursing, Social Determinants of Health Research Center, Guilan University of Medical Sciences, Rasht, Iran
مربی، گروه پرستاری، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران
en
دیدگاه فراگیران پزشکی نسبت به آزمون ساختار یافته عینی (OSCE) در دانشگاه علوم پزشکی کاشان
Medical learners' viewpoint towards the Objective Structured Clinical Exam (OSCE) in Kashan University of Medical Sciences
مقاله پژوهشی
Original Article
آزمون ساختار یافته عینی، ارزیابی، توانمندی بالینی، آزمون
Objective Structured, Clinical Exam, Evaluation, Clinical competency, Test
43
51
https://hmed.mums.ac.ir/article_16407.html
Saeideh
Daryazadeh
سعیده
سعیده
دریازاده
daryazadehs@gmail.com
69945
Yes
Ph.D, Medical Education Research Center, Isfahan University of Medical Sciences, Isfahan, Iran
دکترای تخصصی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران.
Maryam
Yavari
مریم
مریم
یاوری
dadarm52@yahoo.com
69946
No
Ph.D. candidate, Medical Education Development Center (EDC), Kashan University of Medical Sciences, Kashan, Iran.
دانشجوی دکترای تخصصی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران.
Mohammad Reza
Sharif
محمد رضا
محمد رضا
شریف
mrsharifmd@yahoo.com
69947
No
Professor, Department of Pediatric, Infectious Diseases Research Center, School of Medicine, Kashan University of Medical Sciences, Kashan, Iran
استاد، گروه اطفال، مرکز تحقیقات عفونی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران
Mohammad Javad
Azadchahr
محمد جواد
محمد جواد
ازادچهر
azadbiostate@gmail.com
69948
No
MSc, Department of Biostatic, School of Medicine, Kashan University of Medical Sciences, Kashan, Iran
کارشناسی ارشد، گروه آمار زیستی، مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران.
Mohamad Shahab
Akhavan
محمد شهاب
محمد شهاب
اخوان
dr.m.shahab1372@gmail.com
69949
No
General Medicine, School of Medicine, Kashan University of Medical Sciences, Kashan, Iran
دکترای حرفه ای پزشکی ، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران
Hosein
Akbari
حسین
حسین
اکبری
akbari1350_h@yahoo.com
69950
No
Assistant Professor, Department of Biostatic, School of Medicine, Kashan University of Medical Sciences, Kashan, Iran
استادیار، گروه آمار زیستی، مرکز تحقیقات عوامل مؤثر بر سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کاشان، کاشان، ایران.
en
بازنگری برنامه درسی کارشناسی پرستاری مبتنی بر مفهوم مراقبت در آموزش: یک مطالعه کیفی
Reforming of bachelor nursing curriculum based on the concept of caring in education
مقاله پژوهشی
Original Article
مراقبت در آموزش، آموزش پرستاری، طراحی برنامه درسی، کارشناسی پرستاری
Caring in Education, Nursing education, Curriculum development, bachelor of nursing
52
63
https://hmed.mums.ac.ir/article_16409.html
Maryam
salehian
مریم
مریم
صالحیان
salehianmr@mums.ac.ir
69954
Yes
Assistant Professor, Department of Operating Room and Anesthesiology, Nursing and Midwifery Care Research Center
اتاق عمل ، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی .مشهد ، ایران
Abbas
Heydari
عباس
عباس
حیدری
heydaria@mums.ac.ir
69955
No
Professor, Department of Medical Surgical Nursing , Nursing and Midwifery Care Research Center, School of Nursing and Midwifery, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
استاد ، گروه داخلی جراحی ، مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
Hossein
Karimi Moonaghi
حسین
حسین
کریمی
karimimh@mums.ac.ir
69956
No
Professor, Department of Medical Surgical Nursing , Nursing and Midwifery Care Research Center, School of Nursing and Midwifery, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
استاد، گروه داخلی جراحی ، مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
Nahid
Aghebati
ناهید
ناهید
عاقبتی
aghebatin@mums.ac.ir
69957
No
Assistant Professor, Department of Medical Surgical Nursing, Nursing and Midwifery Care Research Center, School of Nursing and Midwifery ,Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
استادیار ، گروه داخلی جراحی ، مرکز تحقیقات مراقبتهای پرستاری و مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
en
بررسی عوامل استرس زا در آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی مشهد
Evaluation of stressors in clinical education from the perspective of nursing students of Mashhad School of Nursing and Midwifery
مقاله پژوهشی
Original Article
عوامل استرس زا، آموزش بالینی، دانشجوی پرستاری
stressful factors, Clinical education, Nursing Student
64
78
https://hmed.mums.ac.ir/article_16410.html
Fatemeh
Darban
فاطمه
فاطمه
دربان
fatemehdarban@gmail.com
69959
No
Instructor, Nursing Department, schoole of Nursing and Midwifery, Iranshahr University of Medical Sciences, Iranshahr,
Iran.
مربی، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، ایرانشهر، ایران.
Maryam
Bagheri
مریم
مریم
باقری
bagherim@mums.ac.ir
69958
Yes
Instructor, Nursing and Midwifery Care Research Center, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
Department of medical emergency group, School of Nursing and Midwifery, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
مربی گروه فوریتهای پزشکی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
Hamidreza
Behnam vashani
حمید رضا
حمید رضا
بهنام وشانی
behnamhr@mums.ac.ir
69960
No
Instructor, Nursing and Midwifery Care Research Center, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
Department of pediatric Nursing, School of Nursing and Midwifery, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
مربی گروه پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت های پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.
Fatemeh
Hajiabadi
فاطمه
فاطمه
حاجی آبادی
hajiabadif@mums.ac.ir
69961
No
Assistant Professor, Nursing and Midwifery Care Research Center, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
Department of Medical Surgical Nursing, School of Nursing and Midwifery, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
استادیار گروه پرستاری، مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران
en
مروری بر کاربردهای مختلف فنآوری چاپ سه بعدی در علوم پزشکی
A review of the various applications of 3D printing technology in medicine sciences
مقاله مروری
Review Article
فنآوری چاپ سهبعدی، چاپ سهبعدی در پزشکی، کاربرد فنآوری چاپ سه بعدی
3D printing, 3D printing in medicine, Application of 3D, printing technology
79
88
https://hmed.mums.ac.ir/article_16411.html
Ali
Emadzadeh
علی
علی
عمادزاده
emadzadea@mums.ac.ir
69963
No
Assistant Professor of Department of Medical Education, School of Medicine, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
استادیار، گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران
Roya
Vatankhah
رویا
رویا
وطنخواه
vatankhahr1@mums.ac.ir
69962
Yes
Department of Medical Education, School of Medicine, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ، مشهد، ایران
Mohammad
Etezadrazavi
محمد
محمد
اعتضاد رضوی
etezadm@mums.ac.ir
69964
No
Associate Professor of Ophthalmology, Eye Research Center, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
مرکز تحقیقات چشم پزشکی، فلوشیپ استرابیسم، بیمارستان خاتم الانبیاء، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران
Hossien
Karimi Moonaghi
حسین
حسین
کریمی مونقی
karimih@mums.ac.ir
69965
No
Professor: Nursing and Midwifery Care Research Center, Department of Medical Surgical Nursing, School of Nursing and Midwifery, & Department of Medical Education, School of Medicine, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran.
ااستاد: مرکز تحقیقات مراقبت پرستاری و مامایی، گروه داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی، گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.
Sirous
Nekooei
سیروس
سیروس
نکوئی
nekooeis@mums.ac.ir
69966
No
Department of Radiology, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
گروه رادیولوژی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران
Bahar
Tafaghodiyousefi
بهار
بهار
تفقدی یوسفی
tafaghodib3123@gmail.com
69967
No
Fellowship in Oculoplastic & Strabismus, Khatam Eye Hospital, Mashhad University of Medical Sciences, Mashhad, Iran
فلوشیپ استرابیسم، بیمارستان خاتم الانبیاء، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران