%0 Journal Article %T استرسِ راند بالینی %J افق توسعه آموزش علوم پزشکی %I دانشگاه علوم پزشکی مشهد %Z 2228-6438 %A یوسفی, مسعود %D 2016 %\ 02/20/2016 %V 6 %N 2 %P 39-40 %! استرسِ راند بالینی %R 10.22038/hmed.2016.13653 %X  گهگاه در راندهای بالینی روش تدریس و بحث همراه با استرس برای شرکت کنندگان در راند است. استرس سبب کاهش فرآیند یادگیری می شود و انگیزه و علاقه و توجه دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد. در این شکی نیست که دانشجویان باید ضروریات  آموزشی هر بخش را فراگیرند و راه کنترل و سنجش فراگیری آزمون پایان بخش است. آموزش بصورت بحث در گروه های کوچک  همراه با حفظ کرامت انسانی دانشجویان و احترام متقابل و بحث گروهی فارغ از استرس میتواند راهبردی مناسب برای برگزاری یک راند موفق باشد %U https://hmed.mums.ac.ir/article_13653_e63c2ca6beb37a7f4fe2f5e0c8e8d478.pdf