TY - JOUR ID - 13653 TI - استرسِ راند بالینی JO - افق توسعه آموزش علوم پزشکی JA - HMED LA - fa SN - 2228-6438 AU - یوسفی, مسعود AD - دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد ایران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 6 IS - 2 SP - 39 EP - 40 DO - 10.22038/hmed.2016.13653 N2 -  گهگاه در راندهای بالینی روش تدریس و بحث همراه با استرس برای شرکت کنندگان در راند است. استرس سبب کاهش فرآیند یادگیری می شود و انگیزه و علاقه و توجه دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد. در این شکی نیست که دانشجویان باید ضروریات  آموزشی هر بخش را فراگیرند و راه کنترل و سنجش فراگیری آزمون پایان بخش است. آموزش بصورت بحث در گروه های کوچک  همراه با حفظ کرامت انسانی دانشجویان و احترام متقابل و بحث گروهی فارغ از استرس میتواند راهبردی مناسب برای برگزاری یک راند موفق باشد UR - https://hmed.mums.ac.ir/article_13653.html L1 - https://hmed.mums.ac.ir/article_13653_e63c2ca6beb37a7f4fe2f5e0c8e8d478.pdf ER -