• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید

    نویسندگان

    • رویا وطن خواه 1
    • سیده سکینه سبزواری 2
    • محمدرضا بانشی 3

    1 کارشناس ارشد آموزش پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، ایران

    2 استادیار، دکتری آموزش پرستاری، کارشناس ارشد آموزش پزشکی ،دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، ایران.

    3 استادیار، دکترای آمارزیستی ،مرکز تحقیقات مدل سازی در سلامت، پژوهشکده آینده پژوهی در سلامت، دانشگاه علوم پزشکی کرمان ، ایران.

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2016.13649
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده


 مقدمه: برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزش بالینی، وضعیت آن همواره باید مورد ارزیابی قرار گیرد و از آنجا که اساتید بالینی بطور ملموسی با مسائل و مشکلات بالینی در تماس هستند ارزشیابی عرصه های آموزش بالینی کمک مؤثری بر شناسایی عوامل بازدارنده یا منفی آموزش به حساب می آید. بر این اساس مطالعه ای با هدف بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید در سال 1391 انجام شد.
روش­: این پژوهش توصیفی- تحلیلی با استفاده از پرسشنامه DREEM و در چهار بخش اصلی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. شرکت کنندگان 50 نفر از اساتید بالینی بودند. به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار آماری SPSS18 و آزمونهای T,ANOVAاستفاده شد.
یافته­ها: بیشترین میانگین نمرات مربوط به بخش­های جراحی (127) و زنان و زایمان (125) است. نمرات کسب ­شده در بیمارستان های افضلی پور 119، باهنر 126 و شفا 118 است که بیشترین امتیاز را بیمارستان باهنر بدست آورده است.
همچنین نتایج آزمون ANOVA در مقایسه میانگین کل امتیازات در بخش های بالینی (02/0P<) و بیمارستان های آموزشی )01/0P<) در حیطه یادگیری تفاوت معنی داری را نشان داد.
نتیجه­گیری: نمرات کسب شده حاکی از وضعیت بسیار مطلوب محیط آموزشی بالین است. علاوه بر این در کل حیطه های سه گانه، کیفیت آموزشی در محیط بیمارستان ها نیز از منظر اساتید در شرایط بسیار مطلوب ارزیابی شده

کلیدواژه‌ها

  • ارزیابی
  • محیط آموزشی
  • بالینی
  • درک
  • علوم پزشکی
  • XML
  • اصل مقاله 1.11 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,333
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,742
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 6، شماره 2
اسفند 1394
صفحه 28-32
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.11 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,333
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,742

APA

وطن خواه, رویا , سبزواری, سیده سکینه و بانشی, محمدرضا . (1394). بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 6(2), 28-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13649

MLA

وطن خواه, رویا , , سبزواری, سیده سکینه , و بانشی, محمدرضا . "بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 6, 2, 1394, 28-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13649

HARVARD

وطن خواه, رویا, سبزواری, سیده سکینه, بانشی, محمدرضا. (1394). 'بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 6(2), pp. 28-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13649

CHICAGO

رویا وطن خواه , سیده سکینه سبزواری و محمدرضا بانشی, "بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 6 2 (1394): 28-32, doi: 10.22038/hmed.2016.13649

VANCOUVER

وطن خواه, رویا, سبزواری, سیده سکینه, بانشی, محمدرضا. بررسی کیفیت محیط یادگیری بالینی بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیدگاه اساتید. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1394; 6(2): 28-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13649

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب