• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85

    نویسندگان

    • زهرا موفقی
    • حمیده وحید
    • مصطفی داستانی
    • نازنین کرمی فر
    • مهدی رضا عمادزاده
    • حسین شباهنگ

    مرکز مطالعات و توسعه علوم پزشکی مشهد،مرکز مهارتهای بالینی

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2008.13726
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: آگاهى دانشجویان براى بررسى وضعیت آموزش، یافتن نقاط قوت و ضعف، و ارتقاى کیفیت آموزش بسیار ضروری است. آموزش مهارت های بالینی، براى اولین بار در نیمسال دوم 85 - 86 به عنوان بخشى از واحد عملی درس نشانه شناسی دانشجویان پزشکى مرحله فیزیوپاتولوژى دانشگاه علوم پزشکی، مشهد در نظر گرفته شد. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایت مندى دانشجویان از کارگاه هاى عملى برگزارشده، انجام شد.
روش کار: ابزار جمع آورى اطلاعات در این مطالعه توصیفى، پرسشنامه اى مشتمل بر سه سوال باز و 12 سوال بسته بود که نظر دانشجویان را در زمینه نظم کارگاهها، آموزش، تمرین، نظارت و تاثیر کارگاه در تغییر نگرش دانشجویان جمع آورى نمود. پرسشنامه ها توسط 66 دانشجو که در کارگاه های احیای قلبی- عروقی، مهارت هاى ارتباطى، مهارت هاى بالینى پایه و معاینه فیزیکی شرکت کرده بودند، به طور جداگانه تکمیل گردید. مجموعا 316 پرسشنامه جمع آورى شد.
نتایج: بیشترین میزان رضایت دانشجویان مربوط به نظم کارگاه ها ( 89 ٪) و داشتن اجازه تمرین ( 89 ٪) و در عین حال کمترین رضایت مندى به مؤثر بودن نظارت اساتید بر تمرین آن ها و ارائه بازخورد مناسب ( 67 ٪) مربوط م یگردید. رضایت دانشجویان در مجموع ( 80 ٪) بوده و تفاوت بین اساتید معنی دار ( 0001 / pبود. اطلاعات به دست آمده از پاسخ دانشجویان به سوالات باز، بیانگر درخواست اکثر دانشجویان ( 74 ٪) برای افزایش فرصت یادگیری و تمرین در واحد مهارت های بالینی پایه و تداوم این آموز شها در بخش های بالینی و درمانگاهی می باشد.
نتیجه گیری: رضایت مندى بالاى دانشجویان بیانگر احساس نیاز زیاد آنها براى یادگیرى عملى این مهارت ها، و تفاوت معنى دار میان اساتید حاکى از ضرورت گزینشی بودن اساتید برگزار کننده این کارگاه ها می باشد.
کلمات کلیدی: رضایت مندى، آموزش عملى، مرکز مهارت هاى بالینى

کلیدواژه‌ها

  • رضایت مندى
  • آموزش عملى
  • مرکز مهارت هاى بالینى
  • XML
  • اصل مقاله 222.58 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,805
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,364
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 2، شماره 3
خرداد 1387
صفحه 7-10
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 222.58 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,805
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,364

APA

موفقی, زهرا , وحید, حمیده , داستانی, مصطفی , کرمی فر, نازنین , عمادزاده, مهدی رضا و شباهنگ, حسین . (1387). رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 2(3), 7-10. doi: 10.22038/hmed.2008.13726

MLA

موفقی, زهرا , , وحید, حمیده , , داستانی, مصطفی , , کرمی فر, نازنین , , عمادزاده, مهدی رضا , و شباهنگ, حسین . "رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 2, 3, 1387, 7-10. doi: 10.22038/hmed.2008.13726

HARVARD

موفقی, زهرا, وحید, حمیده, داستانی, مصطفی, کرمی فر, نازنین, عمادزاده, مهدی رضا, شباهنگ, حسین. (1387). 'رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 2(3), pp. 7-10. doi: 10.22038/hmed.2008.13726

CHICAGO

زهرا موفقی , حمیده وحید , مصطفی داستانی , نازنین کرمی فر , مهدی رضا عمادزاده و حسین شباهنگ, "رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 2 3 (1387): 7-10, doi: 10.22038/hmed.2008.13726

VANCOUVER

موفقی, زهرا, وحید, حمیده, داستانی, مصطفی, کرمی فر, نازنین, عمادزاده, مهدی رضا, شباهنگ, حسین. رضایتمندی دانشجویان مرحله فیزیوپاتولوژی از کارگا ههای برگزار شده در مرکز مهار تهای بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نی مسال دوم 86- 85. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1387; 2(3): 7-10. doi: 10.22038/hmed.2008.13726

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب