• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399

    نویسنده

    • مصطفی محمدی

    کارمند دانشگاه علوم پزشکی بیرجند -مربی کارآموزی دانشکده بهداشت - دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2022.61066.1192
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: از آنجا که بیشتر رشته ها در دانشگاههای علوم پزشکی حضوری هستند ولی بنا به ضرورت یا ارجعیت؛ گاهاً نیاز هست بعضی رشته ها و یا دروس به شکل غیرحضوری آموزش داده شود که این تحقیق به دنبال این است که استفاده از سازه های خودتنظیمی را در دانشجویان کارشناسی ارشد حضوری و غیرحضوری دانشکده پزشکی مشهد بررسی کند و امکان ایجاد این تغییر در روش یادگیری را بررسی نماید.
روش کار: این پژوهش یک تحقیق توصیفی است.که برای انجام آن از پرسشنامه ی MSLQ استفاده کرده ایم. سپس بعد از جمع آوری داده ها در نرم افزار Endnote 20 تجزیه و تحلیل شد
نتایج: راهبردهای شناختی ، خودکارآمدی و ارزشگذاری درونی در دانشجویان دوره های حضوری و مجازی تفاوت معناداری داشت. که p-value به ترتیب برابر است با036/0- 002/0-03/0و چون حد بالا و پایین در راهبردهی شناختی مثبت است پس معناداری به سمت گروه یک است که گروه دانشجویان حضوری است.
نتیجه گیری: از آنجا که بین استفاده از راهبردهای خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی طبق تحقیقی های قبلی رابطه مستقیم وجود دارد و طبق این تحقیق استفاده از بعضی راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری، در دانشجویان غیرحضوری نسبت به حضوری ضعیف تر بوده است لذا به منظور عدم کاهش پیشرفت تحصیلی، در صورت تغییر روش آموزش از حضوری به غیرحضوری، در دروس دانشجویان ارشد حضوری نیاز به آمادگی این دانشجویان برای این تغییر می باشد تا با کاهش بهروری آموزشی مواجه نشویم.

کلیدواژه‌ها

  • راهبردهای خودتنظیمی
  • یادگیری
  • آموزش غیرحضوری
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 415
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 11 تیر 1402
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 415

APA

محمدی, مصطفی . (1402). بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2022.61066.1192

MLA

محمدی, مصطفی . "بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1402, -. doi: 10.22038/hmed.2022.61066.1192

HARVARD

محمدی, مصطفی. (1402). 'بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2022.61066.1192

CHICAGO

مصطفی محمدی, "بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1402): -, doi: 10.22038/hmed.2022.61066.1192

VANCOUVER

محمدی, مصطفی. بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1402; (): -. doi: 10.22038/hmed.2022.61066.1192

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب