• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری

    نویسندگان

    • معصومه سرباز 1
    • سیده فاطمه موسوی بایگی 2
    • خلیل کیمیافر 1

    1 گروه فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    2 1. گروه فناوری اطلاعات سلامت، دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران 2. دانشجوی کمیته تحقیقات

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2024.81498.1402
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) به عنوان بخشی از فرآیندهای تدریس به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از این مطالعه بررسی نگرش دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) برای اهداف یادگیری بود.

روش کار: این مطالعه مقطعی از مهر‌ماه 1401 تا فروردین سال 1402 انجام شد. به جهت جمع آوری داده از پرسشنامه استاندارد از قبل توسعه یافته استفاده شد (ضریب همبستگی: 89 درصد). ما از روش نمونه‌گیری متناسب با حجم با توزیع ایمیلی حاوی توضیحات و لینک به نظرسنجی مبتنی بر وب استفاده کردیم.

یافته ها: در مجموع 98 دانشجو به نظرسنجی پاسخ دادند (میزان پاسخ: 95 درصد). اکثریت دانشجویان (7/83 درصد) موافق و کاملا موافق بودند که امروزه ICT برای یادگیری بسیار مهم است. رابطه بین عملکرد تحصیلی و نگرش به ICT معنادار بود (P < 0.0001). علاوه براین دانشجویانی که بیان کردند تا به حال دوره آموزش ICT را گذراندند نگرش امیدوارکننده ای نسبت به بهره گیری از ICT در یادگیری داشتند (P < 0.0001). رابطه بین متغیر جنسیت و نگرش به ICT معنادار بود. به طوری که دانشجویان دختر نگرش مثبت تری به استفاده از ابزار های ICT برای یادگیری داشتند (P < 0.0001).

نتیجه‌گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که دانشجویان نگرش مثبت و امیدوارکننده ای به استفاده از ابزارهای ICT برای اهداف یادگیری داشتند. علاوه بر این، ما تفاوت هایی در نگرش ها بر اساس جنسیت، آموزش قبلی در فناوری و عملکرد تحصیلی پیدا کردیم. درنتیجه دانشگاه‌ها می‌توانند با ترکیب مؤثر ابزارهای ICT در فرآیند آموزش و یادگیری، تقویت مهارت‌ها و شایستگی‌های مورد نیاز این متخصصان آینده عامل تغییر باشند.

کلیدواژه‌ها

  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • دانشجو پیراپزشکی
  • نگرش
  • فناوری اطلاعات
  • ادراک
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 232
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 07 شهریور 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 232

APA

سرباز, معصومه , موسوی بایگی, سیده فاطمه و کیمیافر, خلیل . (1403). بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2024.81498.1402

MLA

سرباز, معصومه , , موسوی بایگی, سیده فاطمه , و کیمیافر, خلیل . "بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2024.81498.1402

HARVARD

سرباز, معصومه, موسوی بایگی, سیده فاطمه, کیمیافر, خلیل. (1403). 'بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2024.81498.1402

CHICAGO

معصومه سرباز , سیده فاطمه موسوی بایگی و خلیل کیمیافر, "بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2024.81498.1402

VANCOUVER

سرباز, معصومه, موسوی بایگی, سیده فاطمه, کیمیافر, خلیل. بررسی نگرش به استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشجویان پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اهداف یادگیری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2024.81498.1402

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب