چکیده
این نامه علمی با هدف پیشنهاد در خصوص یکپارچهسازی فرم ارزیابی بیمار در کلیه ابعاد جسمی و روانی برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی پرستاری بهداشت روان می باشد. بررسی یا جمعآوری دادهها در اولین قدم در مراقبت از بیمار و یک معیار بالینی برای ارزیابی اثربخشی درمان و مداخلات پرستاری است. دانشجویان پرستاری که پرستاران آینده کشور هستند، باید برای برقراری ارتباط مؤثر با بیماران جهت برنامهریزی مراقبت از آنها، آموزش ببینند.
از آنجا که یادگیری یک عامل اساسی در آموزش است که باید در حین تدریس به دانشجو در نظر گرفته شود، هنوز آموزش پرستاران در حیطه سلامت روان و داشتن یک مدل آموزشی یکپارچه، یک چالش است و مداخلات آموزشی مناسب، در رسیدن به این هدف، نقش مهمی ایفا میکنند .
بر این اساس، پژوهشگران، بر اساس وجود فرمهای راهنمای کلی و استاندارد، فرمی را برای ارزیابی بیمار تدوین نمودند که در آن معیارهای عملکردی جهت ارزیابی عینیتر بیمار مبتلا به اختلالات اعصاب و روان توسط دانشجویان پرستاری در دوره کارآموزی بهداشت روان ، در نظر گرفتهشده است. این فرم یک راهنمای تکمیل برای ایجاد چهارچوبی برای آموزش مبتنی بر شاخصها به همراه دارد. چهارچوب بررسی در این فرم شامل : تاریخچه، ظاهر عمومی و حرکتی، خلق و خو و عواطف، فرآیند و محتوای فکر، فرآیند ذهنی و حسی، قضاوت و بینش، خود پنداره، ملاحظات فیزیولوژیک و خود مراقبتی، روشهای ارتباط درمانی و تشخیصهای پرستاری میباشد.
تشخیصهای پرستاری در راهنمای تکمیل فرم بر تشخیص پرستاری مبتنی بر رفتار بیمار تأکید دارد. دانشجویان در این دوره کارآموزی فرم ارزیابی را طی مصاحبه بالینی برای یک بیمار مبتلابه اختلال اعصاب روان با استفاده از راهنمای آن، تکمیل نموده و بر اساس آن ارزشیابی میشوند.
کلیدواژهها