• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان

    نویسندگان

    • ثمین خوشنود اسپیلی 1
    • لعیا فکری 2
    • پرند پورقانع 3

    1 دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی ، گروه پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی حضرت زینب(س)، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران

    2 دانشجوی کارشناسی ارشد گروه روان پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران

    3 دانشیار گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی زینب(س)، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : نامه به سردبیر

10.22038/hmed.2024.81196.1394
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

این نامه علمی با هدف پیشنهاد در خصوص یکپارچه‌سازی فرم ارزیابی بیمار در کلیه ابعاد جسمی و روانی برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی پرستاری بهداشت روان می باشد. بررسی یا جمع‌آوری داده‌ها در اولین قدم در مراقبت از بیمار و یک معیار بالینی برای ارزیابی اثربخشی درمان و مداخلات پرستاری است. دانشجویان پرستاری که پرستاران آینده کشور هستند، باید برای برقراری ارتباط مؤثر با بیماران جهت برنامه‌ریزی مراقبت از آن‌ها، آموزش ببینند.
از آنجا که یادگیری یک عامل اساسی در آموزش است که باید در حین تدریس به دانشجو در نظر گرفته شود، هنوز آموزش پرستاران در حیطه سلامت روان و داشتن یک مدل آموزشی یکپارچه، یک چالش است و مداخلات آموزشی مناسب، در رسیدن به این هدف، نقش مهمی ایفا می‌کنند .
بر این اساس، پژوهشگران، بر اساس وجود فرمهای راهنمای کلی و استاندارد، فرمی را برای ارزیابی بیمار تدوین نمودند که در آن معیارهای عملکردی جهت ارزیابی عینی‌تر بیمار مبتلا به اختلالات اعصاب و روان توسط دانشجویان پرستاری در دوره کارآموزی بهداشت روان ، در نظر گرفته‌شده است. این فرم یک راهنمای تکمیل برای ایجاد چهارچوبی برای آموزش مبتنی بر شاخص‌ها به همراه دارد. چهارچوب بررسی در این فرم شامل : تاریخچه، ظاهر عمومی و حرکتی، خلق ‌و خو و عواطف، فرآیند و محتوای فکر، فرآیند ذهنی و حسی، قضاوت و بینش، خود پنداره، ملاحظات فیزیولوژیک و خود مراقبتی، روش‌های ارتباط درمانی و تشخیص‌های پرستاری می‌باشد.
تشخیص‌های پرستاری در راهنمای تکمیل فرم بر تشخیص پرستاری مبتنی بر رفتار بیمار تأکید دارد. دانشجویان در این دوره کارآموزی فرم ارزیابی را طی مصاحبه بالینی برای یک بیمار مبتلابه اختلال اعصاب روان با استفاده از راهنمای آن، تکمیل نموده و بر اساس آن ارزشیابی می‌شوند.

کلیدواژه‌ها

  • آموزش
  • دانشجوی پرستاری
  • ارزشیابی
  • بهداشت روان
  • آموزش پرستاری
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 302
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 28 شهریور 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 302

APA

خوشنود اسپیلی, ثمین , فکری, لعیا و پورقانع, پرند . (1403). یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2024.81196.1394

MLA

خوشنود اسپیلی, ثمین , , فکری, لعیا , و پورقانع, پرند . "یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2024.81196.1394

HARVARD

خوشنود اسپیلی, ثمین, فکری, لعیا, پورقانع, پرند. (1403). 'یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2024.81196.1394

CHICAGO

ثمین خوشنود اسپیلی , لعیا فکری و پرند پورقانع, "یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2024.81196.1394

VANCOUVER

خوشنود اسپیلی, ثمین, فکری, لعیا, پورقانع, پرند. یکسان سازی فرم ارزیابی بیماران اعصاب و روان برای آموزش و ارزشیابی دانشجویان پرستاری در واحد کارآموزی بهداشت روان. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2024.81196.1394

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب