• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی

    نویسندگان

    • طاهره صباغی قمی 1
    • مینا گائینی 2
    • احمد پریزاد 3

    1 1. کارشناسی ارشد پرستاری سالمندی ، دانشکده پرستاری و مامایی ، دانشگاه علوم پزشکی قم ، قم، ایران.

    2 2. گروه آموزشی روانپرستاری، دانشکده پرستاری ومامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم ، قم، ایران.

    3 گروه آموزشی داخلی- جراحی، دانشکده پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران.

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2024.82189.1413
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: با توجه به اینکه تغییر آموزش از نوع حضوری به آموزش مجازی با چالشهایی همراه بوده است، هدف مطالعه حاضر " تبیین چالشهای آموزش الکترونیکی بر اساس تجارب اساتید دانشگاه علوم پزشکی قم" می باشد.
روش ها: مطالعه حاضر با روش تحلیل محتوای کیفی و با مشارکت‏ 27 نفر از اساتید شاغل در دانشکده های پزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی و پیرا پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم که درگیر با آموزش الکترونیکی بودند و تجربه غنی از موضوع داشته ودر قالب نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند، انجام شد. جمع‏آوری داده ها با استفاده از مصاحبه عمیق ونیمه ساختار یافته فردی و یادداشت های در عرصه انجام شد. نمونه‏گیری تا زمان اشباع داده‏ها و طبقات ادامه یافت.
نتایج: بر اساس تجزیه و تحلیل داده‏ها، سه درونمایه اصلی و نه درونمایه فرعی استخراج شد. طبقه چالشهای مربوط به مدرس(تولید محتوی، ایجاد راهکارهای انگیزشی، آمادگی عاطفی -روانی استاد)، طبقه چالشهای مربوط به فراگیر(کمرنگ شدن اشتیاق یادگیری، کمرنگ شدن پایبندی به اصول اخلاقی، میل به بی نظمی) و چالشهای مربوط به ساختار (ضعف زیر ساخت های آموزش الکترونیکی، عدم وجود ابزارهای ارزشیابی موثر، تعاملات خشک و بیجان) بود.
نتیجه گیری:شناخت و مدیریت چالش های مرتبط با حوزه آموزش الکترونیکی علاوه بر کاهش تاثیر این چالشها بر آموزش الکترونیکی و یادگیری حاصل از آن، می تواند جهت تغییر زیر ساخت های سیستم های آموزشی با رویکرد سنتی به رویکرد مبتنی بر فناوری و تکنولوژی کاربرد داشته باشد.

کلیدواژه‌ها

  • "آموزش الکترونیکی"
  • "اساتید علوم پزشکی"
  • "تحلیل محتوی"
  • "مطالعه کیفی"
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 215
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 09 مهر 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 215

APA

صباغی قمی, طاهره , گائینی, مینا و پریزاد, احمد . (1403). تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2024.82189.1413

MLA

صباغی قمی, طاهره , , گائینی, مینا , و پریزاد, احمد . "تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2024.82189.1413

HARVARD

صباغی قمی, طاهره, گائینی, مینا, پریزاد, احمد. (1403). 'تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2024.82189.1413

CHICAGO

طاهره صباغی قمی , مینا گائینی و احمد پریزاد, "تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2024.82189.1413

VANCOUVER

صباغی قمی, طاهره, گائینی, مینا, پریزاد, احمد. تحلیل کیفی از تجارب اساتید علوم پزشکی در زمینه چالشهای آموزش الکترونیکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2024.82189.1413

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب