• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19

    نویسندگان

    • مریم سعیدی 1
    • زهرا عابدینی 2

    1 گروه فوریت پزشکی، دانشکده علوم پزشکی ساوه، ساوه، ایران

    2 گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی قم، قم، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2024.82355.1417
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: همه‌گیری کووید-۱۹ موجب تغییر سریع از آموزش حضوری به آموزش مجازی در سراسر جهان شد. این انتقال سریع پرسش‌هایی را در مورد اثربخشی آموزش مجازی، مطرح کرد. این مطالعه با هدف ارزیابی اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع کووید-۱۹ انجام شد.
روش کار: این مطالعه توصیفی همبستگی مقطعی، در طول شیوع کرونا در سال 1400 انجام شد. مشارکت کنندگان شامل 313 نفر از دانشجویان و 25 نفر از اساتید دانشکده علوم پزشکی ساوه بودند که به روش در دسترس انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها، از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه سنجش اثربخشی آموزش مجازی استفاده شد. این پرسشنامه دارای 55 گویه و 10 مولفه بود. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss نسخه 23 انجام گردید.
نتایج: تعداد 10 نفر از نمونه های پژوهش به دلیل تکمیل ناقص پرسشنامه از پژوهش خارج شدند و در نهایت داده های 303 نفر از دانشجویان و 25 نفر از اساتید دانشکده علوم پزشکی ساوه در پژوهش حاضر مورد تحلیل قرار گرفت. میانگین نمره کل پرسشنامه اثربخشی آموزش مجازی از دیدگاه اساتید و دانشجویان به طور معنی داری (001/0p<) بالاتر از حد متوسط بود. همچنین میزان اثربخشی آموزش مجازی از دیدگاه اساتید (03/23±08/218) به طور معنی داری(001/0p<) مطلوبتر از دیدگاه دانشجویان (34/50±48/189) بود. در میان همه ابعاد آموزش مجازی، اثربخشی تمام ابعاد به استثنای ابعاد انعطاف پذیری، حمایت و انگیزه به لحاظ آماری معنی دار (05/0p<) بالاتر از حد متوسط بود.
نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه از دیدگاه اساتید و دانشجویان از سطح مطلوبی برخوردار بوده است. در حالی که از نظر اساتید و دانشجویان، بسیاری از ابعاد آموزش مجازی اثربخشی بالایی را داشتند، ابعاد انعطاف‌پذیری، حمایت و انگیزه نیاز به توجه بیشتری دارند.

کلیدواژه‌ها

  • اثربخشی
  • آموزش پزشکی
  • آموزش مجازی
  • کووید-19
  • مطالعه مقطعی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 128
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 26 آبان 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 128

APA

سعیدی, مریم و عابدینی, زهرا . (1403). بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2024.82355.1417

MLA

سعیدی, مریم , و عابدینی, زهرا . "بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2024.82355.1417

HARVARD

سعیدی, مریم, عابدینی, زهرا. (1403). 'بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2024.82355.1417

CHICAGO

مریم سعیدی و زهرا عابدینی, "بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2024.82355.1417

VANCOUVER

سعیدی, مریم, عابدینی, زهرا. بررسی میزان اثربخشی آموزش مجازی در دانشکده علوم پزشکی ساوه در طی شیوع COVID-19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2024.82355.1417

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب