• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402

    نویسندگان

    • رضا پورمحمد 1
    • سیده هانیه موسوی باغی 2
    • شقایق رضائی کیا 2
    • بابک پورغلامعلی 3
    • مهدی دیندارلو 4
    • سیده سارا هاشمی نیا 2

    1 مربی اتاق عمل، گروه اتاق عمل و هوشبری، دانشکده پیراپزشکی لنگرود، دانشگاه علوم پزشکی گیلان

    2 گروه اتاق عمل و هوشبری، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گیلان، رشت، ایران

    3 گروه اتاق عمل و هوشبری، دانشکده پیراپزشکی لنگرود، دانشگاه علوم پزشکی گیلان،رشت،ایران

    4 دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ساری، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2024.82300.1416
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه : آموزش بالین جزء حیاتی آموزش در اتاق عمل بوده که در شکل‌دهی مهارت‌های اساسی و توانمندی‌های حرفه‌ای دانشجویان، نقش اساسی دارد. مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402 انجام شد.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی بود که در سال 1403-1402 در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد. نظرات دانشجویان کارشناسی پیوسته گروه اتاق عمل و هوشبری مورد بررسی قرار گرفت. ابزار گرداوری داده ها شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه بررسی وضعیت آموزش بالینی و پرسشنامه بررسی عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش بود. داده ها با استفاده از نرم افزار spss نسخه 23 و روش های آماری تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها : در این مطالعه در مجموع 132 دانشجوی هوشبری و اتاق عمل شرکت کردند. طبق یافته ها، در پرسشنامه بررسی وضعیت آموزش بالینی، مطلوب ترین وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل و هوشبری مربوط به حیطه عملکرد مربی بود. میانگین گروه هوشبری در وضعیت آموزش بالینی 60/109 و اتاق عمل 71/121 بود که از لحاظ آماری اختلاف معناداری بین این دو گروه مشاهده شد(P<0.01). میانگین گروه هوشبری در تعیین عوامل موثر بر آموزش بالینی 01/110 و اتاق عمل 76/120 بود که از لحاظ آماری اختلاف معناداری بین این دو گروه مشاهده شد(P<0.05).
نتیجه گیری: وضعیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل در سطح خوب و در دانشجویان هوشبری در سطح متوسط بود. حیطه شرایط محیط بالینی در دانشجویان اتاق عمل و دو حیطه خصوصیات فردی مدرس بالینی و شرایط محیط بالینی در گروه هوشبری اثر بخشی بیشتری بر آموزش بالینی داشتند.

کلیدواژه‌ها

  • آموزش
  • بالینی
  • دانشجو
  • اتاق عمل
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 339
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 27 آبان 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 339

APA

پورمحمد, رضا , موسوی باغی, سیده هانیه , رضائی کیا, شقایق , پورغلامعلی, بابک , دیندارلو, مهدی و هاشمی نیا, سیده سارا . (1403). بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2024.82300.1416

MLA

پورمحمد, رضا , , موسوی باغی, سیده هانیه , , رضائی کیا, شقایق , , پورغلامعلی, بابک , , دیندارلو, مهدی , و هاشمی نیا, سیده سارا . "بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2024.82300.1416

HARVARD

پورمحمد, رضا, موسوی باغی, سیده هانیه, رضائی کیا, شقایق, پورغلامعلی, بابک, دیندارلو, مهدی, هاشمی نیا, سیده سارا. (1403). 'بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2024.82300.1416

CHICAGO

رضا پورمحمد , سیده هانیه موسوی باغی , شقایق رضائی کیا , بابک پورغلامعلی , مهدی دیندارلو و سیده سارا هاشمی نیا, "بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2024.82300.1416

VANCOUVER

پورمحمد, رضا, موسوی باغی, سیده هانیه, رضائی کیا, شقایق, پورغلامعلی, بابک, دیندارلو, مهدی, هاشمی نیا, سیده سارا. بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2024.82300.1416

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب