• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19

    نویسندگان

    • محمد علی سردار 1
    • حسین کریمی مونقی 2
    • علی عمادزاده 3
    • هانیه مستور 3

    1 گروه دروس عمومی دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

    2 گروه داخلی- جراحی و آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات پرستاری و مامایی،دانشکده پرستاری و مامایی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایران.

    3 گروه آموزش پزشکی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2024.82700.1425
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کلاس های حضوری در دانشگاه های ایران، واحد های درسی تربیت بدنی در دانشگاه ها نیز به مانند دروس دیگر باید در بستر مجازی ارائه میگردید. لذا با هدف ساماندهی هوشمند انجام تمرین های ورزشی، محقق بدنبال طراحی و تولید سامانه ای مجازی برای آموزش و اجرای حرکات ورزشی واحد های تربیت بدنی عمومی دانشجویان علوم پزشکی بود.
روش کار: ابتدا محتوی لازم بر اساس اهداف دروس تربیت بدنی و بر مبنای تقویت فاکتورهای آمادگی جسمانی وابسته به سلامت طراحی و پس ازتایید مدرسان تربیت بدنی، جهت راهنمایی و اجرای صحیح حرکات توسط دانشجویان حرکات ورزشی در قالب متن، تصویر و فیلم آموزشی تهیه گردید. آماده سازی فایل های کلاس ها، مربیان و دانشجویان در نرم افزار اکسل صورت پذیرفت. در نهایت سامانه تهیه و برای اجرا بر بستر وب قرار گرفت و دانشجویان با استفاده از تلفن همراه هوشمند وارد سامانه شده و طبق برنامه تمرینی 24 جلسه ای ( در قالب 8 هفته هر هفته 3 جلسه) حرکات ورزشی را اجرا کردند.
نتایج: میزان مشارکت دانشجویان در سامانه مجازی تربیت بدنی در نیمسال اول سال تحصیلی1401-1400 ، به طور میانگین 92 درصد بود.همچنین به طور میانگین دانشجویان بیش از %88 جلسات تمرینی را با موفقیت اجرا کردند و نسبت بازخورد ارائه شده توسط مربیان به دانشجویان بر اساس تعداد جلسات تمرینی 88 درصد بود و بر اساس تعداد ستاره ثبت شده، میزان رضایت مدرسان از کیفیت اجرای حرکات ورزشی توسط دانشجویان، 73 درصد بود.
نتیجه گیری: در شرایطی که امکان آموزش حضوری نباشد می توان با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند و از طریق سامانه مجازی طراحی شده واحد های درسی تربیت بدنی را در بستر اینترنت و در قالب یک برنامه علمی، در هر زمان و در هرمکان اجرا کرد.

کلیدواژه‌ها

  • آموزش موبایلی
  • آموزش مجازی
  • آموزش الکترونیکی
  • تربیت بدنی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 126
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 17 آذر 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 126

APA

سردار, محمد علی , کریمی مونقی, حسین , عمادزاده, علی و مستور, هانیه . (1403). بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2024.82700.1425

MLA

سردار, محمد علی , , کریمی مونقی, حسین , , عمادزاده, علی , و مستور, هانیه . "بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2024.82700.1425

HARVARD

سردار, محمد علی, کریمی مونقی, حسین, عمادزاده, علی, مستور, هانیه. (1403). 'بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2024.82700.1425

CHICAGO

محمد علی سردار , حسین کریمی مونقی , علی عمادزاده و هانیه مستور, "بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2024.82700.1425

VANCOUVER

سردار, محمد علی, کریمی مونقی, حسین, عمادزاده, علی, مستور, هانیه. بررسی تاثیر آموزش مجازی درس تربیت بدنی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق تلفن همراه دردوران پاندمی کووید 19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2024.82700.1425

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب