• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی

    نویسندگان

    • فاطمه مهرآور 1
    • محمدرضا نصیری 2
    • مریم کاظمی پور 3

    1 استادیار بخش دندانپزشکی کودکان، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران

    2 دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی یزد

    3 دانشیار گروه اندودانتیکس، دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.82577.1423
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: مرحله بالینی بخش اساسی آموزش دانشجویان دندان‌پزشکی است. درک تجربیات و دیدگاه‌های دانشجویان نسبت به آموزش بالینی می‌تواند کیفیت تدریس را ارتقا دهد. بنابراین، این مطالعه با هدف تبیین تجربیات دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزشی بالینی در بخش‌های مختلف دانشکده دندان‌پزشکی انجام شد.
روش کار: در این مطالعه کیفی به روش تحلیل محتوا ، 10 نفر از دانشجویان سال آخر دندانپزشکی یزد در سال1402 به روش هدفمند انتخاب شدند. جمع‌آوری داده‌ها با به کارگیری مصاحبه نیمه ساختاریافته انجام شد. در مرحله اول، واحدهای معنایی شناسایی و کدگذاری شدند، سپس دسته‌ها و زیرمجموعه‌هایی ایجاد گردید و با ترکیب دسته‌ها، مضامین اصلی استخراج شدند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با روش تحلیل محتوای کیفی انجام شد.
نتایج: : با تحلیل محتوای داده ها، سه مضمون اصلی 1) آموزشها مبتنی برجامعه بودن ، 2) تدریس دروس تئوری به عنوان پیش نیاز بخشهای عملی و 3) توانمندیهای مشترک بین‌بخشی، استخراج شد.
نتیجه گیری :یافته‌ها درک عمیقی از تجربیات بالینی دانشجویان دندان‌پزشکی یزد در زمینه آموزش بالینی ارائه می‌دهد. آگاهی از عوامل مؤثر بر فرآیند یادگیری بالینی دانشجویان و پیامدهای آن می‌تواند به تسهیل تدریس، بهبود یادگیری مهارت‌های بالینی، و کاهش یا کنترل موانع آموزش مؤثر کمک کند.

کلیدواژه‌ها

  • مباحث آموزشی
  • آموزش بالینی
  • دانشجویان دندانپزشکی
  • مطالعه کیفی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 71
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 13 اسفند 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 71

APA

مهرآور, فاطمه , نصیری, محمدرضا و کاظمی پور, مریم . (1403). تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.82577.1423

MLA

مهرآور, فاطمه , , نصیری, محمدرضا , و کاظمی پور, مریم . "تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2025.82577.1423

HARVARD

مهرآور, فاطمه, نصیری, محمدرضا, کاظمی پور, مریم. (1403). 'تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.82577.1423

CHICAGO

فاطمه مهرآور , محمدرضا نصیری و مریم کاظمی پور, "تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2025.82577.1423

VANCOUVER

مهرآور, فاطمه, نصیری, محمدرضا, کاظمی پور, مریم. تحلیل کیفی تجربه دانشجویان دندان‌پزشکی یزد از محتوای آموزش بالینی در بخش‌های مختلف دندان‌پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.82577.1423

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب