• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403

    نویسندگان

    • آزاده عسگریان 1
    • سلیمان احمدی 2
    • سارا شهبازی 2

    1 گروه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

    2 گروه آموزش پزشکی، دانشکده مجازی آموزش پزشکی ومدیریت، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.83793.1433
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: ارتقا و بهبود کیفیت آموزش بالینی از عوامل تاثیر گذار در پیشرفت حرفه پرستاری است .مطالعه حاضر با هدف تعیین وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403انجام شد .

روش کار:جامعه آماری در پژوهش حاضر شامل دانشجویان رشته پرستاری در دانشکده پرستاری مامایی شهر قم بود . این مطالعه از نوع توصیفی -تحلیلی می باشد .ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک ، پرسشنامه بررسی وضعیت آموزش بالینی و پرسشنامه بررسی عوامل موثربر بر آموزش بالینی اثربخش بود . نمونه ها به صورت سرشماری انتخاب شدند و اطلاعات مورد نیاز از پرسشنامه استخراج شده و با نرم افزار آماری spss-22 آنالیز آماری صورت گرفت.
نتایج: در این مطالعه در مجموع 73 دانشجوی کارشناس پرستاری ترم 7 و 8 دانشگاه علوم پزشکی قم شرکت کردند که معدل آنها برابر با 17/1 ± 13/17 و دامنه آن از 14 تا 03/19 متغیر بود1/30% دانشجویان مذکر و 8/91% مجرد بودند. طبق یافته ها در پرسشنامه وضعیت آموزش بالینی میانگین نمره آن 62/0 ± 04/3 و میانگین نمره عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش 54/0 ± 87/2 بود . در عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش بالاترین نمره مربوط به حیطه خصوصیات فردی فراگیران 57/0 ± 26/3 و کمترین نمره مربوط به برنامه ریزی آموزشی 80/0 ± 51/2 بود .
نتیجه گیری: مطالعه حاضر نشان داد که میانگین نمره کل پرسشنامه وضعیت آموزش بالینی و همچنین میانگین نمره کل پرسشنامه عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش در دانشجویان پرستاری علوم پزشکی قم، متوسط است که البته وضعیت نمره آموزش بالینی بهتر از آموزش بالینی اثربخش به دست آمد.

کلیدواژه‌ها

  • 'آموزش بالینی اثربخشی
  • 'دانشجویان پرستاری
  • 'دیدگاه"
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 112
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 20 اسفند 1403
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 112

APA

عسگریان, آزاده , احمدی, سلیمان و شهبازی, سارا . (1403). وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.83793.1433

MLA

عسگریان, آزاده , , احمدی, سلیمان , و شهبازی, سارا . "وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1403, -. doi: 10.22038/hmed.2025.83793.1433

HARVARD

عسگریان, آزاده, احمدی, سلیمان, شهبازی, سارا. (1403). 'وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.83793.1433

CHICAGO

آزاده عسگریان , سلیمان احمدی و سارا شهبازی, "وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1403): -, doi: 10.22038/hmed.2025.83793.1433

VANCOUVER

عسگریان, آزاده, احمدی, سلیمان, شهبازی, سارا. وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آموزش بالینی اثربخش از دیدگاه دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.83793.1433

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب