• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402

    نویسندگان

    • محمد کاظم رحیمی 1
    • حسن جعفری 1
    • طاهره شفقت 2
    • سارا جام برسنگ 3
    • فاطمه دهقان بنادکوکی 4

    1 گروه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران

    2 گروه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی یزد، یزد، ایران

    3 گروه آمارزیستی و اپیدمیولوژی،دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، یزد، ایران

    4 گروه علوم مدیریت و اقتصاد سلامت ، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد،یزد،ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.84058.1441
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: مبحث یادگیری الکترونیکی در طول سال های اخیر به عنوان یکی از کاربردهای مهم فناوری جدید اطلاعات در جهان مطرح بوده و همچنین یکی از عوامل مؤثر بر عملکرد تحصیلی دانشجویان که اخیرا مطالعاتی را در دانشگاه ها به خود اختصاص داده است، فرسودگی تحصیلی است بنابراین با توجه به اهمیت این دو مبحث ،هدف این مطالعه بررسی رابطه بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402 بود.
روش کار: مطالعه حاضر به صورت مقطعی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت انجام گرفت. در این پژوهش از دو پرسشنامه یادگیری الکترونیکی واتکین و همکاران و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی برسو و همکاران استفاده شد و برای تحلیل داده ها از نرم افزارSPSS ورژن 24 و آزمون های آمار توصیفی، آزمون های آماری ANOVA و ضریب همبستگی PEARSONاستفاده گردید.
یافته ها: بین ابعاد یادگیری الکترونیکی به جز بعد گفتگوهای گروهی اینترنتی با ابعاد خستگی و بی علاقگی تحصیلی رابطه معنا دار به دست آمد(Pv<0/00 1) اما با بعد ناکارآمدی تحصیلی رابطه معکوس معنادار حاصل شد. بین 3 بعد از ابعاد یادگیری الکترونیکی (انگیزش، دسترسی به فناوری و مسائل مهم جهت موفقیت) با فرسودگی تحصیلی رابطه مستقیم و معنادار و با بعد گفتگو های گروهی اینترنتی رابطه معکوس معنادار به دست آمد( 0/14-=R ).و به طور کلی بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی رابطه معناداری به دست نیامد (Pv=0/14)
نتیجه گیری: با توجه به اینکه یادگیری الکترونیکی بر فرسودگی تحصیلی تاثیری ندارد، می توان به مدیران و مسئولان این پیشنهاد را داد که زیرساخت های لازم (سخت افزار و نرم افزار) برای یادگیری الکترونیک را فراهم نمایند و همچنین کارگاه هایی درباره مزایا، کاربردها و آشنایی با یادگیری الکترونیکی برگزار نمایند.

کلیدواژه‌ها

  • یادگیری الکترونیکی
  • فرسودگی تحصیلی
  • دانشجویان
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 103
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 25 فروردین 1404
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 103

APA

رحیمی, محمد کاظم , جعفری, حسن , شفقت, طاهره , جام برسنگ, سارا و دهقان بنادکوکی, فاطمه . (1404). ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.84058.1441

MLA

رحیمی, محمد کاظم , , جعفری, حسن , , شفقت, طاهره , , جام برسنگ, سارا , و دهقان بنادکوکی, فاطمه . "ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1404, -. doi: 10.22038/hmed.2025.84058.1441

HARVARD

رحیمی, محمد کاظم, جعفری, حسن, شفقت, طاهره, جام برسنگ, سارا, دهقان بنادکوکی, فاطمه. (1404). 'ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.84058.1441

CHICAGO

محمد کاظم رحیمی , حسن جعفری , طاهره شفقت , سارا جام برسنگ و فاطمه دهقان بنادکوکی, "ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1404): -, doi: 10.22038/hmed.2025.84058.1441

VANCOUVER

رحیمی, محمد کاظم, جعفری, حسن, شفقت, طاهره, جام برسنگ, سارا, دهقان بنادکوکی, فاطمه. ارتباط بین یادگیری الکترونیکی و فرسودگی تحصیلی در بین دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در سال 1402. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1404; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.84058.1441

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب