• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی

    نویسندگان

    • طاهره زارعی 1
    • فضه حسین زاده 2

    1 گروه آموزشی پرستاری، دانشکده علوم پرشکی سراب، سراب، ایران

    2 گروه آموزشی فیزیولوژی، دانشکده علوم پزشکی سراب، سراب، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.84904.1462
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: با توجه به جو روانی حاکم بر محیط‌های بالینی در دوران همه‌گیری کووید-19، آموزش بالینی در اکثر کشورها با چالش‌های متعددی روبه‌رو شد. از آنجا که ناتوانی در فراهم نمودن امکان کسب تجربیات بالینی مرتبط و مناسب، نه تنها برای دانشجویان، بلکه برای حرفه پرستاری پیامدهای نامطلوبی به دنبال دارد. این مطالعه با هدف توصیف چالش‌های آموزش بالینی از دیدگاه مربیان پرستاری دانشکده علوم پزشکی سراب در دوران همه‌گیری کووید-۱۹ انجام شد.
روش کار: این پژوهش یک مطالعه با راهبرد تحلیل محتوای کیفی بود که داده‌های آن از طریق مصاحبه نیمه ساختار یافته از 9 شرکت کننده جمع آوری شد، نمونه‌گیری به روش هدفمند آغاز و تا اشباع اطلاعات ادامه یافت. تحلیل داده‌ها نیز با رویکرد تحلیل محتوای جهت دار انجام شد.
نتایج: تحلیل داده‌ها با استناد به چارچوب مفهومی برنامه آموزشی وزارت بهداشت در حوزه آموزش بالینی و با تمرکز بر هشت مؤلفه اصلی: روش‌های‌ ارزیابی، مدرسین بالینی، فراگیران، فرصت‌های آموزشی، منابع وامکانات آموزشی، مدیریت آموزشی، اهداف آموزشی و محتوای‌ آموزشی انجام گرفـت. درستی، صحت و استحکام تحقیق، با بکارگیری معیارهای پیشنهادی گوبا و لینکلن ارزیابی شد
نتیجه گیری: با توجه به یافته‌های پژوهش حاضر و بر اساس چارچوب مدل پارادایم تحقیق کیفی، عوامل مدیریت آمورشی، منابع و امکانات آموزشی مقوله‌های محوری پژوهش هستند. نتایـج ایـن مطالعـه مـی‌توانـد بـرای برنامـه‌ریـزی مناسـب در جهـت ارتقای کیفیت آمـوزش‌هـای بالینی در شرایط بیماری‌های همه‌گیر به کار گرفتـه شـود.

کلیدواژه‌ها

  • آموزش پرستاری
  • تحقیق کیفی
  • مربیان
  • کووید-19
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 64
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 30 اردیبهشت 1404
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 64

APA

زارعی, طاهره و حسین زاده, فضه . (1404). تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.84904.1462

MLA

زارعی, طاهره , و حسین زاده, فضه . "تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1404, -. doi: 10.22038/hmed.2025.84904.1462

HARVARD

زارعی, طاهره, حسین زاده, فضه. (1404). 'تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.84904.1462

CHICAGO

طاهره زارعی و فضه حسین زاده, "تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1404): -, doi: 10.22038/hmed.2025.84904.1462

VANCOUVER

زارعی, طاهره, حسین زاده, فضه. تجارب مربیان پرستاری از چالش‌های آموزش بالینی دانشجویان پرستاری در طول همه‌گیری کووید-19: یک مطالعه کیفی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1404; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.84904.1462

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب