• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395

    نویسندگان

    • معصومه گیاهی 1
    • آرزو ایزی 2
    • حانیه علیزاده 3
    • محسن اسدی نژاد 4

    1 .دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    2 .دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

    3 1.دانشجوی کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

    4 استادیار، دکترای فیزیک پزشکی، مدیر گروه رشته تکنولوژی پرتوشناسی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2019.13584
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

 
مقدمه: آموزش بالینی، در شکل‌دهی مهارتهای اساسی و توانمندیهای حرفه‌ای دانشجویان نقش اساسی دارد. شناسایی مشکلات آموزش بالینی به رفع یا اصلاح نقاط ضعف کمک نموده و می تواند موجب بهبود دستیابی به اهداف آموزشی، تربیت افراد ماهر و ارائه خدمات با کیفیت بالاتر شود. این پژوهش با هدف ارزیابی کیفیت آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.
روش بررسی: این مطالعه توصیفی- تحلیلی، در سال 1395 بر روی 103 نفر از دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشکده پیراپزشکی مشهد انجام شد. نمونه‌گیری به روش سرشماری بود و دانشجویانی که در حال گذراندن واحد درسی کارآموزی و کارآموزی در عرصه بودند، وارد مطالعه شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، پرسش‌نامه ‌ای روا و پایا بود. تجزیه و تحلیل نتایج به وسیله آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS و با سطح معناداری 05/0 p< صورت گرفت.
یافته‌ها: از دیدگاه دانشجویان، وضعیت آموزش بالینی در حیطه‌های برخورد با دانشجو و عملکرد مربیان بالینی در سطح خوب و در حیطه‌های محیط آموزشی، اهداف و برنامه‌های آموزشی، نظارت و ارزشیابی در سطح متوسط ارزیابی شد. اختلاف معناداری بین میانگین آیتمهای پنجگانه پرسش‌نامه  وجود نداشت و همچنین تفاوت معناداری بین رضایت مردان و زنان از رشته تحصیلی خود دیده نشد.
نتیجه‌گیری: بررسی مجدد در اهداف و برنامه‌ها و شیوه نظارت و همچنین مرتفع ساختن کمبود امکانات بخش بالین میتواند به ارتقای روز افزون کیفیت آموزش بالینی کمک قابل توجهی کند.
کلید واژه ها: آموزش بالینی، دانشجو، تکنولوژی پرتوشناسی

کلیدواژه‌ها

  • آموزش بالینی
  • دانشجو
  • تکنولوژی پرتوشناسی
  • XML
  • اصل مقاله 1.47 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 7,710
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,188
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 9، شماره 1
اسفند 1397
صفحه 3-13
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.47 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 7,710
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,188

APA

گیاهی, معصومه , ایزی, آرزو , علیزاده, حانیه و اسدی نژاد, محسن . (1397). بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 9(1), 3-13. doi: 10.22038/hmed.2019.13584

MLA

گیاهی, معصومه , , ایزی, آرزو , , علیزاده, حانیه , و اسدی نژاد, محسن . "بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 9, 1, 1397, 3-13. doi: 10.22038/hmed.2019.13584

HARVARD

گیاهی, معصومه, ایزی, آرزو, علیزاده, حانیه, اسدی نژاد, محسن. (1397). 'بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 9(1), pp. 3-13. doi: 10.22038/hmed.2019.13584

CHICAGO

معصومه گیاهی , آرزو ایزی , حانیه علیزاده و محسن اسدی نژاد, "بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 9 1 (1397): 3-13, doi: 10.22038/hmed.2019.13584

VANCOUVER

گیاهی, معصومه, ایزی, آرزو, علیزاده, حانیه, اسدی نژاد, محسن. بررسی دیدگاه دانشجویان رشته تکنولوژی پرتوشناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از نحوه ارائه دوره های کارآموزی در سال 1395. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1397; 9(1): 3-13. doi: 10.22038/hmed.2019.13584

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب