• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای

    نویسندگان

    • حسین کریمی مونقی 1
    • امیرحسین میرحقی 2
    • ساناز عیسی زاده 3

    1 دانشیار: الف- مرکز تحقیقات مراقبت مبتنی بر شواهد ب- گروه داخلی و جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی ج- گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    2 استادبار،دکترا پرستاری، گروه داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    3 کارشناس پرستاری، دانشکده پرستاری و مامائی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2016.13607
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

 
  مقدمه: برنامه درسی کارشناسی پرستاری باید با نیازهای بیماران و نظام سلامت تطابق داشته باشد. با این حال، مشخص نیست این برنامه تا چه حد می تواند پاسخگوی نیاز جامعه دارد. این مطالعه با هدف تعیین روائی محتوی برنامه درسی کارشناسی پرستاری بر پایه نظرات کارکنان با سابقه نظام سلامت صورت گرفته است.
روش کار: این مطالعه توصیفی تحلیلی مقطعی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از تیر 1393 تا شهریور 1394 بطول انجامیده است.
پژوهشگران با پرسشنامه پژوهشگر ساخته بر اساس نمونه گیری مبتنی بر هدف و معیارهای ورود و خروج داده ها را جمع آوری کردند. توافق ارزیابان بر سر موارد نمره داده شده برای هر آیتم (I-CVI) و دوره (S-CVI) محاسبه شده است.
یافته ها: سی و دو نفر با میانگین سنی 43 و میانگین سابقه کاری 20 به نمونه مطالعه وارد شدند. میانگین ضریب روائی محتوا برنامه درسی پرستاری 83/0 بود. بیشترین ضریب روائی محتوا 1 و کمترین 50/0 بود.
نتیجه گیری: موضوع های برنامه درسی ارتباط قابل قبولی با ضرورت های مراقبت بالینی دارند­ اما توجه به تخصص­گرائی در برنامه درسی می تواند روائی محتوا آن را به طور قابل توجهی ارتقا دهد. از این رو توصیه می‌شود در برنامه درسی کارشناسی پرستاری دوره ها تخصصی سازی شوند.
کلیدواژه ها: آموزش، پاسخگو، روائی، برنامه درسی، پرستاری



 
 

کلیدواژه‌ها

  • آموزش
  • پاسخگو
  • روائی
  • برنامه درسی
  • پرستاری
  • XML
  • اصل مقاله 951.76 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,818
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,447
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 7، شماره 2
شهریور 1395
صفحه 4-8
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 951.76 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,818
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,447

APA

کریمی مونقی, حسین , میرحقی, امیرحسین و عیسی زاده, ساناز . (1395). روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7(2), 4-8. doi: 10.22038/hmed.2016.13607

MLA

کریمی مونقی, حسین , , میرحقی, امیرحسین , و عیسی زاده, ساناز . "روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7, 2, 1395, 4-8. doi: 10.22038/hmed.2016.13607

HARVARD

کریمی مونقی, حسین, میرحقی, امیرحسین, عیسی زاده, ساناز. (1395). 'روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7(2), pp. 4-8. doi: 10.22038/hmed.2016.13607

CHICAGO

حسین کریمی مونقی , امیرحسین میرحقی و ساناز عیسی زاده, "روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7 2 (1395): 4-8, doi: 10.22038/hmed.2016.13607

VANCOUVER

کریمی مونقی, حسین, میرحقی, امیرحسین, عیسی زاده, ساناز. روائی محتوی برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری از دیدگاه جامعه حرفه ای. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1395; 7(2): 4-8. doi: 10.22038/hmed.2016.13607

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب