چکیده
مسئله ادغام در آموزش پزشکی، یک استراتژی آموزشی مهم در علم پزشکی محسوب میشود که هماهنگی موضوعی در ذهن دانشجو، افزایش سطح یادگیری و در سطح وسیعتر، افزایش کیفیت آموزش را دربرمیگیرد. بر این اساس پژوهش حاضر به منظور سنجش میزان رضایت گروهی از دانشجویان و اساتید درگیر در بازنگری از ادغام شیوههای آموزشی در مقطع فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان ورودی مهرماه1389و بعد از آن و گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تشکیل می دهند. دادهها با استفاده از پرسشنامه محققساخته بر اساس طیف لیکرت طراحی و تنظیم شد و از نظر روایی و پایایی مورد تایید اساتید گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آماری توصیفی استفاده شده است. یافتههای پژوهش نشان داد ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی منجر به افزایش رضایتمندی دانشجویان از دوره مذکور شده است.
واژگان کلیدی: ادغام، فیزیوپاتولوژی، پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد،
کلیدواژهها