• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

    نویسندگان

    • علی بهاری 1
    • روح انگیز پورامین 2
    • ندا چوبدار 3

    1 دانشیار، عضو هیئت علمی گروه داخلی، فوق تخصص گوارش بالغین، مرکز تحقیقات گوارش دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    2 مسؤول ریفورم آموزش پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    3 رئیس اداره آموزش دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2016.13619
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده


 مسئله ادغام در آموزش پزشکی، یک استراتژی آموزشی مهم در علم پزشکی محسوب می‌شود که هماهنگی موضوعی در ذهن دانشجو، افزایش سطح یادگیری و در سطح وسیعتر، افزایش کیفیت آموزش را دربرمی‌گیرد. بر این اساس پژوهش حاضر به منظور سنجش میزان  رضایت گروهی از دانشجویان و اساتید درگیر در بازنگری از ادغام شیوه­های آموزشی در مقطع فیزیوپاتولوژی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی و از نظر هدف کاربردی است. جامعه آماری پژوهش را  دانشجویان ورودی مهرماه1389و بعد از آن و گروهی از اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تشکیل می دهند. داده‌ها با استفاده از پرسش‌نامه محقق‌ساخته بر اساس طیف لیکرت طراحی و تنظیم شد و از نظر روایی و پایایی مورد تایید اساتید گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روشهای آماری توصیفی استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی منجر به افزایش رضایتمندی دانشجویان از دوره مذکور شده است.
واژگان کلیدی: ادغام، فیزیوپاتولوژی، پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 

کلیدواژه‌ها

  • ادغام
  • فیزیوپاتولوژی
  • پزشکی عمومی
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • XML
  • اصل مقاله 1.03 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,690
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,717
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 7، شماره 2
شهریور 1395
صفحه 29-32
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.03 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,690
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,717

APA

بهاری, علی , پورامین, روح انگیز و چوبدار, ندا . (1395). ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7(2), 29-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13619

MLA

بهاری, علی , , پورامین, روح انگیز , و چوبدار, ندا . "ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7, 2, 1395, 29-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13619

HARVARD

بهاری, علی, پورامین, روح انگیز, چوبدار, ندا. (1395). 'ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7(2), pp. 29-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13619

CHICAGO

علی بهاری , روح انگیز پورامین و ندا چوبدار, "ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7 2 (1395): 29-32, doi: 10.22038/hmed.2016.13619

VANCOUVER

بهاری, علی, پورامین, روح انگیز, چوبدار, ندا. ادغام برنامه آموزشی مقطع فیزیوپاتولوژی پزشکی عمومی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1395; 7(2): 29-32. doi: 10.22038/hmed.2016.13619

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب