• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری

    نویسندگان

    • رضا اخوان 1
    • بیتا عباسی 2

    1 استادیار، عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    2 استادیار، عضو هیئت علمی گروه رادیولوژی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2016.13621
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

  
یکی از مهمترین وظایف نظام آموزشی در علوم پزشکی تربیت نیروهایی است که بتوانند در آینده به درستی پاسخگوی نیازهای سلامت جامعه باشند. برای دستیابی به این هدف طراحی سیستم های ارزیابی که بتوانند قدرت استنتاج بالینی فراگیران را در زمانی مناسب و با پایایی و روایی قابل قبول ارزیابی کنند، ضروری است. آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی یکی از بهترین ابزارهای موجود در این زمینه هستند که به ارزیابی تصمیم‌گیریهای کلیدی و حیاتی در اداره بیماران می پردازند. این آزمونها مهارت فراگیران در مواجهه با طیف وسیعی از سناریوهای بالینی را مورد ارزیابی قرار می دهند.
آزمونهای ویژگی کلیدی ابزارهای سنجش انعطاف پذیری هستند، که می‌توان آنها را با ساختارهای مختلفی مانند سوالات چهار‌گزینه‌ای یا سوالات تشریحی کوتاه پاسخ طراحی نمود. به نظر می‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور این آزمونها به صورت گسترده‌ای در آزمونهای جامع فراگیران رشته‌های پزشکی کشورمان مورد استفاده قرار گیرند.



 

  • XML
  • اصل مقاله 735.96 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,547
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,654
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 7، شماره 2
شهریور 1395
صفحه 33-38
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 735.96 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,547
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,654

APA

اخوان, رضا و عباسی, بیتا . (1395). آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7(2), 33-38. doi: 10.22038/hmed.2016.13621

MLA

اخوان, رضا , و عباسی, بیتا . "آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7, 2, 1395, 33-38. doi: 10.22038/hmed.2016.13621

HARVARD

اخوان, رضا, عباسی, بیتا. (1395). 'آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7(2), pp. 33-38. doi: 10.22038/hmed.2016.13621

CHICAGO

رضا اخوان و بیتا عباسی, "آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 7 2 (1395): 33-38, doi: 10.22038/hmed.2016.13621

VANCOUVER

اخوان, رضا, عباسی, بیتا. آزمونهای مبتنی بر ویژگی کلیدی در ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی:‌ یک بررسی مروری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1395; 7(2): 33-38. doi: 10.22038/hmed.2016.13621

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب