• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا

    نویسندگان

    • بیتاسادات زگردی 1
    • آرش بردبار 2
    • طیبه لقایی 3

    1 کارشناس آمار و مدارک پزشکی

    2 دانشجوی کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

    3 کارشناس حسابداری

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2010.13682
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

 
زمینه و هدف
در سال های اخیر استفاده از فناوری های بر خط در آموزش، فرصت هایی برای استفاده از شیوه های جدید یادگیری وروش های موثرآموزش فراهم آورده است و دانشگاه های مهمی شروع به فعالیت دراین راستا وگسترش آموزش از این روش نموده اند. این پژوهش با هدف امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیک وبررسی میزان آمادگی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا برای شرکت در یادگیری الکترونیکی طراحی و اجرا گردید.
روش کار
جهت شناسایی امکانات وپیش نیازها از پرسشنامه ای استاندارد، دارای ۲۶سوال که در ۶محورتنظیم و با مقیاس۵نقطه ای لیکرت (طیف کاملامخالف تا کاملا موافق) امتیازبندی شده بود استفاده گردید، ودر بین ۲۰۰دانشجوکه به صورت تصادفی طبقه ای انتخاب شده بودند مورد ارزیابی قرار گرفت.
یافته ها
دانشجویان مورد بررسی ۵۳%زن و ۴۷%مرد،که ۶۲%آنهاکارشناس و بقیه در مقطع دکترا بودند.
میانگین نمرات به سوالات مطروحه به ترتیب مربوط به محورمسائل مهم جهت موفقیت دریادگیری الکترونیکی ۵/۶۲، توانایی یادگیری ازطریق رسانه ها ۳/۶۱، دسترسی به فناوری ۶۱، مهارتها و ارتباطات پیوسته ۸/۵۸، گفتگوهای گروهی اینترنتی ۴/۵۵و محورانگیزش ۵/۵۲می باشد.
نتیجه گیری
به طور کلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا دارای توانایی وآمادگی نسبی مناسبی درزمینه یادگیری الکترونیکی می باشند و با توجه به پایین بودن میانگین امتیازات معیار انگیزش دانشجو، باید مسائل انگیزشی همانند حضور استاد به صورت پیوسته، عدم وجود اختلالات شبکه ای و عدم وجود عوامل مخل موجود درخانه بیشتر موردتوجه مسوولین اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشگاه قرار گیرد.
معنی داربودن ارتباط بین مقطع تحصیلی دانشجویان با میانگین کل امتیازات معیارهای مورد مطالعه و آمادگی بیشتر دانشجویان درمقاطع بالاترجهت شرکت دریادگیری الکترونیکی نیزمی تواند مورد توجه مجریان پروژه قرار گیرد.
 
کلیدواژگان: یادگیری الکترونیکی، آموزش بر خط، فناوری آموزشی بر خط، امکان سنجی

کلیدواژه‌ها

  • یادگیری الکترونیکی
  • آموزش بر خط
  • فناوری آموزشی بر خط
  • امکان سنجی
  • XML
  • اصل مقاله 714.86 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,727
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,738
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 4، شماره 1
شهریور 1389
صفحه 11-17
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 714.86 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,727
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,738

APA

زگردی, بیتاسادات , بردبار, آرش و لقایی, طیبه . (1389). بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), 11-17. doi: 10.22038/hmed.2010.13682

MLA

زگردی, بیتاسادات , , بردبار, آرش , و لقایی, طیبه . "بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4, 1, 1389, 11-17. doi: 10.22038/hmed.2010.13682

HARVARD

زگردی, بیتاسادات, بردبار, آرش, لقایی, طیبه. (1389). 'بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), pp. 11-17. doi: 10.22038/hmed.2010.13682

CHICAGO

بیتاسادات زگردی , آرش بردبار و طیبه لقایی, "بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4 1 (1389): 11-17, doi: 10.22038/hmed.2010.13682

VANCOUVER

زگردی, بیتاسادات, بردبار, آرش, لقایی, طیبه. بررسی پیش نیازها و امکان سنجی اجرای پروژه یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1389; 4(1): 11-17. doi: 10.22038/hmed.2010.13682

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب