• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی

    نویسندگان

    • حسین زنگنه 1
    • هاشم فردانش 2

    1 دانشجوی دکتری تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

    2 دانشیار گروه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران *تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دفتر گروه تعلیم و تربیت

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2010.13693
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

 
نظریه یادگیری زایشی ریشه در پژوهش های عصب شناختی ویت راک دارد که وی تاکید بر درک و فهم و یادگیری عمیق از طریق ایجاد رابطه ها توسط یاد گیرنده، هم بین اطلاعات جدید با یکدیگر و هم بین آنها با دانسته های قبلی دارد که در نهایت یادگیرنده براساس ایجاد این رابطه ها به خلق معنای جدیدی از آنها دست پیدا می کند. در این مقاله ابتدا به توصیف مختصری از نظریه پرداخته شد سپس در جهت کاربردی کردن این نظریه برای بکارگیری آن در فرآیند یاددهی- یادگیری، الگویی طراحی شده که مراحل اصلی آن عبارتند از: تجزیه و تحلیل، تعیین بازده های یادگیری، بیان مفهوم و بافت آن، بیان پیش نیازها، تدارک فضای کار، تولید رابطه ها و معناها، انتقال یادگیری، ارزشیابی، منابع و ابزارهای کسب اطلاعات، تسهیل گری و پشتیبانی و نهایتا تولید دانش. هدف نظریه یادگیری زایشی و طراحی الگوی مبتنی بر آن در حقیقت دستیابی یادگیرنده به فهم و یادگیری عمیق از موضوع است.
کلیدواژگان: یادگیری زایشی، ایجاد رابطه، خلق معنا، طراحی آموزشی، درک و فهم عمیق و تولید دانش

کلیدواژه‌ها

  • یادگیری زایشی
  • ایجاد رابطه
  • خلق معنا
  • طراحی آموزشی
  • درک و فهم عمیق و تولید دانش
  • XML
  • اصل مقاله 607.49 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 8,687
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,625
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 4، شماره 1
شهریور 1389
صفحه 19-28
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 607.49 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 8,687
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 6,625

APA

زنگنه, حسین و فردانش, هاشم . (1389). الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), 19-28. doi: 10.22038/hmed.2010.13693

MLA

زنگنه, حسین , و فردانش, هاشم . "الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4, 1, 1389, 19-28. doi: 10.22038/hmed.2010.13693

HARVARD

زنگنه, حسین, فردانش, هاشم. (1389). 'الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), pp. 19-28. doi: 10.22038/hmed.2010.13693

CHICAGO

حسین زنگنه و هاشم فردانش, "الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4 1 (1389): 19-28, doi: 10.22038/hmed.2010.13693

VANCOUVER

زنگنه, حسین, فردانش, هاشم. الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1389; 4(1): 19-28. doi: 10.22038/hmed.2010.13693

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب