• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد

    نویسندگان

    • مهدی ربیعی 1
    • سکینه محبی امین 2
    • صالح رشیدحاجی خواجه لو 3

    1 کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    2 دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران

    3 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2010.13694
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

 
زمینه و هدف
هدف این تحقیق ارزیابی کیفیت برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی می باشد که به روش پیمایشی انجام شده است. در این تحقیق کیفیت برنامه درسی با توجه به عناصر نه گانه فرانسیس کلاین و یک عنصر که بر آن عناصر افزوده گردید، مورد بررسی قرار گرفته است. اهداف عمده این پژوهش عبارت بود از بررسی میزان کیفیت واحدهای درسی دوره آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد به تفکیک دروس، با توجه به عناصربرنامه درسی، و بررسی کیفیت برنامه درسی دوره آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد از دیدگاه دانشجویان.
روش کار
گروه نمونه شامل ۲۱۰دانشجو که در سال ۱۳۸۸دروس خود را به صورت مجازی انتخاب نموده بودند، می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. جهت سنجش روایی پرسشنامه، از روایی محتوا استفاده شده و پایایی آن با ضریب آلفای کرانباخ ۸۹/۰برآورد گردید. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و آمار استنباطی صورت گرفته است.
یافته ها
نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت برنامه درسی دوره آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد از لحاظ عناصر هدف، محتوا، طراحی صفحات، مواد آموزشی، گروه بندی، زمان، فضا و ارزشیابی در سطح مطلوبی از کیفیت، عنصر فعالیت های یادگیری در سطح متوسط و عنصر گروه بندی در سطح کیفی نامطلوب قرار دارد. همچنین در میان دروس ارائه شده، درس نهج البلاغه از بالاترین سطح کیفیت و درس ریاضی از پائین ترین سطح کیفیت برخوردارند.
نتیجه گیری
کیفیت برنامه درسی دوره آموزش مجازی این دانشگاه، در سطح مطلوبی قرار دارد.
 
کلیدواژگان: برنامه درسی، ارزیابی کیفیت، آموزش مجازی

کلیدواژه‌ها

  • برنامه درسی
  • ارزیابی کیفیت
  • آموزش مجازی
  • XML
  • اصل مقاله 553.41 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 7,537
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,906
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 4، شماره 1
شهریور 1389
صفحه 29-36
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 553.41 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 7,537
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,906

APA

ربیعی, مهدی , محبی امین, سکینه و رشیدحاجی خواجه لو, صالح . (1389). ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), 29-36. doi: 10.22038/hmed.2010.13694

MLA

ربیعی, مهدی , , محبی امین, سکینه , و رشیدحاجی خواجه لو, صالح . "ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4, 1, 1389, 29-36. doi: 10.22038/hmed.2010.13694

HARVARD

ربیعی, مهدی, محبی امین, سکینه, رشیدحاجی خواجه لو, صالح. (1389). 'ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), pp. 29-36. doi: 10.22038/hmed.2010.13694

CHICAGO

مهدی ربیعی , سکینه محبی امین و صالح رشیدحاجی خواجه لو, "ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4 1 (1389): 29-36, doi: 10.22038/hmed.2010.13694

VANCOUVER

ربیعی, مهدی, محبی امین, سکینه, رشیدحاجی خواجه لو, صالح. ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی دوره ی آموزش مجازی دانشگاه فردوسی مشهد. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1389; 4(1): 29-36. doi: 10.22038/hmed.2010.13694

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب