• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا

    نویسندگان

    • آرش بردبار 1
    • محمدمهدی نقی زاده 2
    • بیتا سادات زگردی 3
    • طیبه لقایی 4

    1 .1 دانشجوی کارشناسی ارشد انفورماتیک پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران، ایران

    2 .مربی هیات علمی آمار زیستی، دانشگاه علوم پزشکی فسا، فسا، ایران .

    3 کارشناس آمار و مدارک پزشکی

    4 کارشناس حسابداری

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2010.13697
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

 
زمینه و هدف
این پژوهش با هدف بررسی و اولویت بندی عوامل موثر در پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا طراحی و اجرا شد.
روش کار
برای شناسایی اولویتها از پرسشنامه طراحی شده توسط محقق ساخته استفاده شد، که با ۳۵سوال اولویتها را در هفت محور مورد بررسی قرار می دهد. هر سوال ارزش عوامل موثر را در ۷گزینه (بدون ارزش تا کاملا ارزشمند) ارزیابی می کند. این پژوهش به بصورت تمام شماری انجام شد.
یافته ها
افراد مورد بررسی ۳۰نفر (۷۸%مرد و ۲۲%زن) بودند که ۲۷%آنها سابقه بیش از ۱۰سال تدریس داشتند.
میانگین اولویتها به ترتیب در قسمت عوامل تکنولوژی ۲۷/۶، عامل ذینفعان ۷۵/۵، عوامل سازمانی۶۵/۵، منابع آموزشی ۵۹/۵، عوامل سواد اطلاعاتی ۵۸/۵، عوامل محیطی ۴۹/۵و عوامل روش های الکترونیکی ۱/۵می باشد.
از بین مجموعه عوامل به ترتیب اقبال مسوولین دانشگاه برای توسعه آموزش الکترونیک، دسترسی به اینترنت پر سرعت، دسترسی به نرم افزارهای لازم برای توسعه یادگیری الکترونیکی، بیشترین اولویت را داشت.
نتیجه گیری
بر اساس یافته های مطالعه، مهم ترین عامل در پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی، مجموعه عوامل تکنولوژی بود. با توجه به همکاری و بودجه بسیار زیادی که این عوامل نیاز دارد پیشنهاد می شود دانشگاه های مستقر در یک منطقه جغرافیایی جهت تامین زیر ساختها به منظور توسعه آموزش الکترونیکی همکاری و تعامل متقابل داشته باشند.
 
کلیدواژگان: آموزش الکترونیکی، اینترنت پرسرعت، زیر ساخت

کلیدواژه‌ها

  • آموزش الکترونیکی
  • اینترنت پرسرعت
  • زیر ساخت
  • XML
  • اصل مقاله 726.09 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 6,541
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,392
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 4، شماره 1
شهریور 1389
صفحه 47-49
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 726.09 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 6,541
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,392

APA

بردبار, آرش , نقی زاده, محمدمهدی , زگردی, بیتا سادات و لقایی, طیبه . (1389). بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), 47-49. doi: 10.22038/hmed.2010.13697

MLA

بردبار, آرش , , نقی زاده, محمدمهدی , , زگردی, بیتا سادات , و لقایی, طیبه . "بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4, 1, 1389, 47-49. doi: 10.22038/hmed.2010.13697

HARVARD

بردبار, آرش, نقی زاده, محمدمهدی, زگردی, بیتا سادات, لقایی, طیبه. (1389). 'بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4(1), pp. 47-49. doi: 10.22038/hmed.2010.13697

CHICAGO

آرش بردبار , محمدمهدی نقی زاده , بیتا سادات زگردی و طیبه لقایی, "بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 4 1 (1389): 47-49, doi: 10.22038/hmed.2010.13697

VANCOUVER

بردبار, آرش, نقی زاده, محمدمهدی, زگردی, بیتا سادات, لقایی, طیبه. بررسی و اولویت بندی عوامل موثردر پیاده سازی موفق آموزش الکترونیکی از نظر اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1389; 4(1): 47-49. doi: 10.22038/hmed.2010.13697

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب