• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی

    نویسندگان

    • رضا اسدی 1
    • الهه ذبحی 2

    1 پزشک با گرایش تخصصی پژوهش در سلامت

    2 کارشناس بهداشت محیط 1386 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2009.13716
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: در راستای گسترش آموزش های مجازی و لزوم ارزیابی کیفیت یادگیری فراگیران تعیین روش های ارزیابی فراگیران در این گونه آموزش‌ها به منظور انطباق و ارتقاء در مقایسه با شیوه های مرسوم ارزیابی آموزش های حضوری جهت اطلاع یافتن از پیشرفت تحصیلی و ادامه آموزش در شیوه های نوین ضروری می باشد 
روش کار این پژوهش بر اساس مطالعه توصیفی بر روی نحوه ارزشیابی دروس در حال اجرا در سیستم آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مقایسه با ارزشیابی آموزش حضوری انجام و نتایج مورد تحلیل قرار گرفته است.
 یافته ها: ارزشیابی در آموزش های حضوری به صورت آزمون های پایان دوره و مستمر کتبی ، پروژه های کار عملی ، گزارش های شفاهی و مشاهدات رسمی و غیر رسمی می باشد  آموزش‌های مجازی علاوه بر تکالیف و آزمون های هوشمند آنلاین ، انجمن ها ، سوالات متداول و رهگیری و بررسی آمار مطالعه کاربر وجود دارد که این موارد علاوه بر اینکه در سنجش دانشجو توسط استاد موثر می باشد و استفاده از آن ابزارهایی جهت خود سنجی و تعامل با استاد را فراهم می کند و در واقع دسترسی به استاد در سیستم الکترونیکی در مقایسه با سنتی بیشتر می باشد در این سامانه برگزاری آزمون های آنلاین به صورت on site بوده و در زمان برگزاری آزمون محتوای درس از دید کاربر مخفی می شود. درسهایی که در آن محتوا به صورت مبتنی بر حل مسئله است از طریق هدایت فراگیر بر حسب پاسخ ها نوعی امکان خودسنجی برای فراگیر فراهم می شود.
نتیجه گیری: برگزاری آزمون های آنلاین گرچه با استفاده از قابلیت های صوت و تصویر رایانه‌ای در طراحی سوالات و تصحیح اتوماتیک توسط سیستم و ثبت الکترونیکی نمرات بسیار مفید هستند اما نیاز به آموزش دارد و تشخیص هویت کاربر و احتمال مراجعه کاربر به محتوا برای استاد مشخص نمی باشد در حالی که فقط سیستم های بیومتریک و یا سیستم های مخصوص مسئله امنیت آزمون را کاملاً حفظ خواهند کرد. بنابر این ابزارهای ارزشیابی طراحی شده در سامانه آموزش مجازی در صورت استفاده صحیح و استفاده از فناوری مناسب قابل انطباق با ارزشیابی های آموزش حضوری می باشند
کلمات کلیدی: ارزیابی، آموزش الکترونیک، تحت وب ، فراگیر

کلیدواژه‌ها

  • ارزیابی
  • آموزش الکترونیک
  • تحت وب
  • فراگیر
  • XML
  • اصل مقاله 305.62 K
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 11,679
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,776
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 3، شماره 4
خرداد 1388
صفحه 30-36
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 305.62 K
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 11,679
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,776

APA

اسدی, رضا و ذبحی, الهه . (1388). بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 3(4), 30-36. doi: 10.22038/hmed.2009.13716

MLA

اسدی, رضا , و ذبحی, الهه . "بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 3, 4, 1388, 30-36. doi: 10.22038/hmed.2009.13716

HARVARD

اسدی, رضا, ذبحی, الهه. (1388). 'بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 3(4), pp. 30-36. doi: 10.22038/hmed.2009.13716

CHICAGO

رضا اسدی و الهه ذبحی, "بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 3 4 (1388): 30-36, doi: 10.22038/hmed.2009.13716

VANCOUVER

اسدی, رضا, ذبحی, الهه. بررسی نحوه ارزشیابی فراگیر در سیستم آموزش الکترونیکی تحت وب در مقایسه با سیستم آموزشی سنتی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1388; 3(4): 30-36. doi: 10.22038/hmed.2009.13716

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب