بیماری ویروسی کووید 19 در دسامبر 2019 در ووهان چین پدیدار شد و به سرعت در کل جهان شیوع یافت و مسئله ای جدی برای بهداشت عمومی و سلامت افراد و جوامع محسوب می شود. با توجه به اینکه هنوز کنترل و روش خاصی برای پیشگیری و درمان این بیماری کشف نشده است، یکی از راه های کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری ماندن در خانه، دوری از تعاملات فیزیکی روزانه و قرنطینه خانگی است. این بحران بر سیستم های آموزشی در تمامی کشورهای جهان از جمله ایران تأثیر گذاشته و منجر به تعطیلی دوره های حضوری در مدارس و دانشگاه ها شده است. بسیاری از دانشگاه ها به جای لغو برنامه آموزشی خود، اساتید را نسبت به ارائه مطالب آموزشی و ارزیابی یادگیری از طریق آموزش از راه دور و آموزش های آنلاین ترغیب نمودند. بنابراین بکارگیری تجربیات آموزش مجازی دوران بحران کوید19 در جهت ارتقای آموزش مجازی علوم پزشکی امری ضروری و مهم است.
داستانی, میثم. (1399). کووید 19: طلوعی جدید در آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11(1), 1-4. doi: 10.22038/hmed.2020.50428.1059
MLA
میثم داستانی. "کووید 19: طلوعی جدید در آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران". افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11, 1, 1399, 1-4. doi: 10.22038/hmed.2020.50428.1059
HARVARD
داستانی, میثم. (1399). 'کووید 19: طلوعی جدید در آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11(1), pp. 1-4. doi: 10.22038/hmed.2020.50428.1059
VANCOUVER
داستانی, میثم. کووید 19: طلوعی جدید در آموزش مجازی دانشگاه های علوم پزشکی ایران. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1399; 11(1): 1-4. doi: 10.22038/hmed.2020.50428.1059