• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی

    نویسندگان

    • محمد دهقانی فیروزآبادی 1
    • فرشید عابدی 2
    • صادق شکری 3

    1 دانشیار، گروه بیماری های مغز و اعصاب، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.

    2 استاد، گروه بیماری های عفونی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.

    3 استادیار، گروه طب ایرانی، دانشکده طب سنتی ایرانی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران.

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2020.50770.1068
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: شناسایی معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برای استفاده در فرایند جذب و ارتقای اعضای هیات علمی  علوم پزشکی همواره دشوار و چالش برانگیز است. هدف از این مطالعه، بررسی چرایی اهمیت این حوزه فعالیتی، استخراج معیارهای موجود و تحلیل آنهاست.
روش کار: متدولوژی مطالعات علوم انسانی، با استفاده از مطالعه کتابخانه ای و تحلیلی برای بررسی این موضوع انجام شد. آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی بررسی گردید.
نتایج: شاخص ها با عناوین عمومی/ تخصصی و سلبی/ایجابی استخراج و در دو دسته کمّی و کیفی دسته بندی شدند.
نتیجه گیری: چالش عمده؛ عمومی و کیفی بودن شاخص هاست. ملاک های جنبه های تخصصی این فعالیت، هرچند به طور عمده کمّی است ولی دغدغه های مربوط به این حوزه فعالیتی را برطرف نمی کند. راهکار پیشنهادی، تولید شاخص بر مبنای  هر سه بخش  مفهوم تعهد و نه فقط«تعهد به نتیجه» است.

کلیدواژه‌ها

  • معیار ارتقاء
  • هیات علمی
  • معیار فرهنگی
  • علوم پزشکی
  • XML
  • اصل مقاله 1.75 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
مراجع
1. Ministry of Health website, [Cited 2020
Apr 24]. Available from: http://behdasht.gov.ir.
[Persian]
2. Banahan, Maryam. Farazi, Abas. Spiritual
education through postmodern thoughts. , 2017; 13
(3): 89-22
3. Ghorchian, Nader Gholi. Islampanah,
Maryam. Investigating the status of recruitment,
retention and promotion of the faculty members of
Islamic Azad University and presenting a suitable
model to improve the current situation.
Management Futurology, 2008; 19 (No. 2 (77)):
17-29.
4. Fathabadi, J. Attitude of Faculty Members
of Tehran Universities towards the Cultural
Activities of the Faculty Members Based on the
Regulations New for Faculty Members’
Promotion. Iranian Cultural Research, Seventh
Year, summer 2014, Number 2 (26th consecutive).
[Persian]
5. Gilavand A. Pathology of faculty
members’ rank promotion in universities and
higher education institutions affiliated to the
ministry of health and medical education of the
Islamic republic of Iran. Int J Med Res Health Sci.
2016 Jan 1; 5(9S):25-30.
6. DEMİR E, DEMİR CG, ÖZDEMİR MÇ.
Faculty members’ views on academic promotion
and appointment process. Journal of Higher
Education and Science. 2017;7(1):012-23
7. Nezhad MA, Tatari F, Borji A. A
comprehensive approach to faculty members’
promotion policies. Journal of Advanced Pharmacy
Education & Research| Jul-Sep. 2019;9 (3.)
8. Tanaomi MM, Asaadi RR. A Comparative
Study of Faculty Members' Career Advancement
(Promotion) Systems in the United States and the
Islamic Republic of Iran:" Case Analysis of the
University of Tehran and Portland State
University". International Journal of Higher
Education. 2017;6(4):111-21.
9. Yousefi H, Asadbegi M, Haji Khaje Loo S
R. Extracting the criteria for faculty members rank
promotion through the application of comparative
study of selected universities. IRPHE. 2020; 25 (4)
:73-95
10. Al-Dawish Ibb, Abdal-Aziz bin Sulayman,
al-Shaya, Salih bin Sulayman. Developing
standards for promotion for faculty members in
Saudi universities in light of some Arab and
international experiences. Education: a peer-
reviewed scientific journal for educational,
psychological and social research. (Al-Azhar). Apr
2020; 3,183: 559-612. [Arabic]
11. Shamshiri Babak, Salimi Ghasem, Sangi
Forough. Criteria for promotion of faculty
members in the field of humanities from the
perspective of the experiences of world-renowned
universities and the experiences of faculty
members of Shiraz University. Higher education in
Iran. 1397; 10 (1): 99-131[Persian]
12. 3. Shariati, Fahimeh. Freedom and its
Components in the Transcendent Wisdom of Mulla
Sadra. Meeting of Strategic Leadership Thoughts.
2012. Tehran, Iran. [Persian]
13. Atapour, Hashem, Fahimnia, Fatima,
Naghshineh, Nader. Expertise recovery: A review
of the basics, methods, and models. Journal of
Information Processing and Management. 1395; 31
(3): 651-673. [Persian]
14. 5. Jafari, Nasrollah.Contemplation on the
Concept of "Commitment" and "Obligation" in the
Shiah’s Jurisprudence and Iran Civil Law. Legal
Studies 1396; 9 (3): 75-96. [Persian]
15. [Cited 2020 Apr 24]. Available from:
http://wikifeqh.ir/%D8%AA%D8%B9%D9%87%
D8%AF. [Persian]
16. Ahmadi, Mohammad Reza.
Contemplation on the Concept, Principles and
Types of Commitment. Public Law Research.
1388; 11 (26): 7-42. [Persian]
17. Tönnies F, Harris J. Community and civil
society. Cambridge Univ Pr; 2001 Jul 2.
18. Yazdani, Shahram; Haji Ahmadi,
Maryam; Hosseini Abardeh, Maryam; Shahriari,
Alireza. Scientific hegemony, Book One:
Concepts, Vocabulary, and Definitions. 1998.
National Center for Strategic Research in Medical
Education. Tehran. [Persian]
19. Yazdani, Shahram;Jebeli, Hadi;Karimnia
Rad, Emad; Hosseini Abardeh, Maryam. Fighting
Corruption in Higher Education, National Center
for Strategic Research in Medical Education.
[Persian]
20. Iranian Commission of Medical Sciences
Journals [Cited 2020 Sep 12]. Available from:
https://journals.research.ac.ir/page/208/%D8%B1%
D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%D
B%8C-
%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%DB%8C
-
%D8%B1%D8%B3%DB%8C%D8%AF%DA%A
F%DB%8C-%D8%A8%D9%87-
%D8%AA%D8%AE%D9%84%D9%81%D8%A7
%D8%AA-
%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4
%DB%8C.[Persian]
21. Ghaedi Maryam, Madhooshi Mehrdad,
Razeghi Nader, Safai Qadiklaie Abdolhamid. The
Causes and Backgrounds of Academic Corruption
and Its Consequences. Research and Planning in
Higher Education, Volume 24, issue 1, pp. 113-
135. [Persian]
    • تعداد مشاهده مقاله: 5,431
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,319
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 12، شماره 1
فروردین 1400
صفحه 61-44
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.75 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 5,431
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,319

APA

دهقانی فیروزآبادی, محمد , عابدی, فرشید و شکری, صادق . (1400). تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12(1), 61-44. doi: 10.22038/hmed.2020.50770.1068

MLA

دهقانی فیروزآبادی, محمد , , عابدی, فرشید , و شکری, صادق . "تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12, 1, 1400, 61-44. doi: 10.22038/hmed.2020.50770.1068

HARVARD

دهقانی فیروزآبادی, محمد, عابدی, فرشید, شکری, صادق. (1400). 'تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12(1), pp. 61-44. doi: 10.22038/hmed.2020.50770.1068

CHICAGO

محمد دهقانی فیروزآبادی , فرشید عابدی و صادق شکری, "تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12 1 (1400): 61-44, doi: 10.22038/hmed.2020.50770.1068

VANCOUVER

دهقانی فیروزآبادی, محمد, عابدی, فرشید, شکری, صادق. تحلیل معیارهای فرهنگی، تربیتی و اجتماعی در فرایند جذب و ارتقاء اعضای هیات علمی علوم پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1400; 12(1): 61-44. doi: 10.22038/hmed.2020.50770.1068

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب