• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده

    نویسندگان

    • لیلا اعتماد 1
    • بیتا دادپور 2
    • مجید خادم رضاییان 3
    • علی رحمانی 4
    • محمد مشیری 5

    1 استادیار، ، مرکز تحقیقات علوم دارویی، پزوهشکده فن اوری های نوین ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد ، ایران

    2 دانشیار. متخصص داخلی، گروه سم شناسی بالینی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

    3 استادیار پزشکی اجتماعی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

    4 کارشناس آموزش مجازی، مرکز آموزش مجازی، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، مشهد ایران

    5 استادیارمرکز تحقیقات سم شناسی بالینی ، دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران

,

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2020.51059.1070
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: آموزش مجازی در پزشکی هرروز درحال توسعه است. نظرات دانشجویان مهمترین عنصر سیستم آموزشی است. لذا به بررسی نظرات دانشجویان شرکت کننده در وبینارهای گروه مسمومین پرداختیم.
روش کار: در یک مطالعه مقطعی، از چهار دوره کاورزان پزشکی (10/12/98-6/2/99) خواسته شد بعداز شرکت در کلاسهای وبیناری گروه مسمومین، پرسشنامه ای فاقد مشخصات را در فضای مجازی تکمیل کنند. تکمیل فرم تاثیری درنمره ارزیابی دانشجو نداشت. سئوالات با پاسخ باز، چند گزینه ای و لیکرت (5 بخشی) بودند. پاسخ های سئوالات بازرا دو نفر از نویسندگان طبقه بندی کردند. سئوالات درمورد  جنسیت دانشجو، ماهکارورزی، مناسب بودن زمان کلاس، بهترین زمان برگزاری کلاس، کیفیت صدا و تصویر نرم افزار، امکان مشارکت در کلاس، قطعی اینترنت، ابزار و محل شرکت در کلاس، کیفیت تدریس و نقاط قوت و ضعف بود .
یافته ها: تعداد 90 پرسشنامه توسط 49 کاورز بعد از 12 جلسه کلاس تکمیل شد. میزان مشارکت در جلسات  12.99 ± 81.73% بود و 68.7% دانشجویان پرسشنامه ها را تکمیل نموند. متوسط مدت زمان کلاسهای برگزار شده 18.36 ± 66.8  دقیقه بودکه 82.2% دانشجویان مدت آنها را متوسط اعلام نموده بودند،که طولانی تر از زمان پیشنهادی دانشجویان بود (16.50  ± 42.4 دقیقه ،PV=0.005 ). 72.2% افراد کیفیت صدا، تصویر و نرم افزار را متوسط به بالا اعلام کرند. نیمی از موارد (55%) دانشجویان ازاینترنت همراه استفاده کرده بوند. میزان قطع ارتباط اینترنت در کلاس های طولانی تر بیشتر بود . 81.5 % کاورزان از منزل درکلاس شرکت کرده بوند .91.5% با کمک گوشی هوشمند درکلاس شرکت کرده بودند.
نتیجه گیری: با توجه به استفاده اکثر شرکت کنندگان از تلفن همراه و امکان قطع ارتباط بین مدرس و دانشجو در وبینار بهتر است نکات مهم مکررا  به صورت خلاصه بیان شود. زمان جلسات کاهش یابد. از اسلاید های استاندارد حاوی تعداد کم خطوط وکلمات قابل رویت در گوشی هوشمند  استفاده شود .

کلیدواژه‌ها

  • وبینار
  • مسمومین
  • کاورز
  • گوشی هوشمند
  • آموزش مجازی
  • XML
  • اصل مقاله 2.08 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
مراجع
1. Zolfaghari M, Mehrdad N, Parsa Yekta Z,
Salmani Barugh N, Bahrani N. The Effect of
Lecture and E-learning Methods on Learning
Mother and Child Health Course in Nursing
Students. Iranian Journal of Medical Education.
2007;7(1):31-9.
2. Zamani BBE, Madani SA. Guidelines for
Increasing the Efficiency and Effectiveness of
Teachers in Virtual Education. Interdisciplinary
Journal of Virtual Learning in Medical Sciences.
2011;2(3):39-50.
3. Pakseresht S, Khalili Sabet M, Vahedi
MA, Monfared A. Comparative study for
knowledge and attitudes of virtual and non-virtual
students towards E-learning. Research in Medical
Education. 2017;8(4):59-66.
4. Keegan D. The Future of Learning: From
eLearning to mLearning. AVAILABLE FROM:
FernUniversitat, ZIFF, Postfach 940, D58084
Hagen,Germany. Fax: 49 2331 880637; Web site:
http://www.fernuni-hagen.de/ZIFF. 2002.
6. Saberi A, Kazempour E, Porkar A. Feasibility of
Utilizing Virtual Education from the viewpoints of
Professors,Students and Information technology
Staff (IT) in Guilan University of Medical
Sciences. RME. 2018;10(1):21-9 URL:
http://rme.gums.ac.ir/article-1-559-fa.html.
7. Babazade Kamangar M, Jahanian I, Gholinai H,
AbbasZadeh H. A Preliminary Study of the Effect
of Mobile-Based Education on Dental Students'
Learning in Practical Course of Oral Pathology.
The Horizon of Medical Education Development.
2018;9(22):21-6.
8. hourcheh B, Heydari M, Moosivand M,
Bashirian S, Farahani F, Masoomi M, et al.
Investigate and Compare the Effect of In-person
and Teacher-centered Education with Virtual
Education in Learning the History of Islamic
Culture and Civilization Course of Hamadan
Medical Sciences Students. Pajouhan Scientific
Journal. 2020;18(2):97-106. URL:
http://psj.umsha.ac.ir/article-1-535-fa.html.
9. Lucey CR, Johnston SC. The Transformational
Effects of COVID-19 on Medical Education.
JAMA. 2020;324(11):1033-4. .
10. Rezaei AM. Student learning evaluation during
the Corona: Challenges and Strategies. Educational
Psychology. 2020;16(55):179-214.
11. Ellaway R, Masters K. AMEE Guide 32: e-
Learning in medical education Part 1: Learning,
teaching and assessment. Medical teacher.
2008;30(5):455-73.
12. Knipfer C, Wagner F, Knipfer K, Millesi G,
Acero J, Hueto J, et al. Learners’ acceptance of a
webinar for continuing medical education.
International journal of oral and maxillofacial
surgery. 2019;48(6):841-6.
13. Mirzazadeh A, Aminian M, Alizadeh M,
Sahebozamani E, Sabzi Aliabadi S. Factors
Affecting Class Absenteeism: Perspective of
Medical Students and Faculty Members at Tehran
University of Medical Sciences. Iranian Journal of
Medical Education. 2018;18(0):243-56.
14. Aubusson P, Schuck S, Burden K. Mobile
learning for teacher professional learning: benefits,
obstacles and issues. ALT-J. 2009;17(3):233-47.
15. Seppälä P, Alamäki H. Mobile learning in
teacher training. Journal of computer assisted
learning. 2003;19(3):330-5.
16. Masters K, Ng'ambi D. After the broadcast:
disrupting health sciences ‘students' lives with
SMS. IN Proceedings of IADIS International
Conference Mobile Learning Lisbon, Portugal 5-7
July 2007. p. 171-5.
17Baker JP, Goodboy AK, Bowman ND, Wright
AA. Does teaching with PowerPoint increase
students' learning? A meta-analysis. Computers &
Education. 2018;126:376-87.
18. Kinchin IM, Chadha D, Kokotailo P. Using
PowerPoint as a lens to focus on linearity in
teaching. Journal of Further and Higher Education.
2008;32(4):333-46.
19. Priya MM. PowerPoint use in teaching,
available on:
https://pdfs.semanticscholar.org/7cd3/2bb92824d6
0d207d24e3ff442589b1f4ef98.pdf. 2017.
20. Nourian A, Nourian A, Ebnahmadi A,
Akbarzadeh Baghban A, Khoshnevisan MH.
Comparison of E-learning and traditional
classroom instruction of dental public health for
dental students of shahid beheshti dental school
during 2010-201.1. Journal of Dental School
Shahid Beheshti University of Medical Science.
2012;30(3):174-83.
21. Mohammadzadeh N, Vaezi G, Ramezani Z,
Rezaei MJ, Moradi G, Roshani D. Defined under
the factors related to the effectiveness of teaching
according to comments of Medical Sciences
Students of Kurdistan University in 2013-2014.
Zanko Journal of Medical Sciences.
2014;15(45):67-75.
22. Classer W. Managing for quality in the schools.
In: Palmatier L, editor. Crisis Counseling for a
Quality School: A Family Perspective aplyiing Wm
Glassers choice theory London: Taylor & Francise
2013. p. 3-25
    • تعداد مشاهده مقاله: 5,290
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,368
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 12، شماره 1
فروردین 1400
صفحه 91-73
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 2.08 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 5,290
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,368

APA

اعتماد, لیلا , دادپور, بیتا , خادم رضاییان, مجید , رحمانی, علی و مشیری, محمد . (1400). نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12(1), 91-73. doi: 10.22038/hmed.2020.51059.1070

MLA

اعتماد, لیلا , , دادپور, بیتا , , خادم رضاییان, مجید , , رحمانی, علی , و مشیری, محمد . "نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12, 1, 1400, 91-73. doi: 10.22038/hmed.2020.51059.1070

HARVARD

اعتماد, لیلا, دادپور, بیتا, خادم رضاییان, مجید, رحمانی, علی, مشیری, محمد. (1400). 'نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12(1), pp. 91-73. doi: 10.22038/hmed.2020.51059.1070

CHICAGO

لیلا اعتماد , بیتا دادپور , مجید خادم رضاییان , علی رحمانی و محمد مشیری, "نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 12 1 (1400): 91-73, doi: 10.22038/hmed.2020.51059.1070

VANCOUVER

اعتماد, لیلا, دادپور, بیتا, خادم رضاییان, مجید, رحمانی, علی, مشیری, محمد. نظرات کارورزان بخش مسمومین در مورد وبینار های برگزار شده. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1400; 12(1): 91-73. doi: 10.22038/hmed.2020.51059.1070

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب