• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19

    نویسندگان

    • حمیدرضا کیانی فر 1
    • نسرین موذن 2
    • مریم خالصی 3
    • نفیسه پوربدخشان 3

    1 استاد، گروه بیماری های کودکان، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

    2 استادیار، مرکز تحقیقات آلرژی، دانشکده پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد،ایران.

    3 استادیار، گروه بیماری های کودکان، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشهد، ایران.

,

نوع مقاله : مقاله مروری

10.22038/hmed.2021.52630.1096
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: به دنبال پاندمی کووید 19 در اوایل سال 2020 و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی، آموزش دانش آموزان و دانشجویان در سطوح مختلف دچار اختلال شد. موسسات آموزشی و دانشگاه ها برای جبران این نقصان از روش‌های مختلف استفاده کردند که در این میان آموزش الکترونیکی از جایگاه ویژه ای برخوردار شد.
روش کار: ما در بیمارستان فوق تخصصی اکبر مشهد از نیمه اسفند ماه 1398 تا انتهای اردیبهشت ماه 1399 یک استودیو مجازی ایجاد نموده که اساتید محترم گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد دروس تعیین شده جهت کارآموزان و کاروزان و دستیاران را در این استودیو ضبط نمودند. برنامه Healthstudio  که قابلیت‌های متعددی از جمله ویرایش فیلم به منظور بهبود بخشیدن به کیفیت فیلم‌های ضبط شده با آن برای ما فراهم بود را راه‌اندازی نمودیم.
نتایج: یک استودیو به عنوان فضایی جهت ضبط به صورت مجازی تجهیز شد که در آن 50 جلسه آموزشی در قالب لینک برای مقطع کارآموزی و 27 جلسه آموزشی برای مقطع کارورزی و 5 جلسه آموزشی برای دستیاران تهیه گردید. لینک ها پس از آماده سازی در سامانه نوید (نرم افزار ویزه یادگیری دانشگاهی) نیز بارگذاری گردیدند.
نتیجه گیری: ما تلاش کردیم تا با این اقدامات زیر ساختی مناسب در جهت دسترسی سریع و آسان دانشجویان پزشکی به محتواهای آموزشی فراهم سازیم.

کلیدواژه‌ها

  • "آموزش الکترونیکی"
  • "کروناویروس19"
  • "کارآموز"
  • "کار
  • ورز"
  • XML
  • اصل مقاله 1.77 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
مراجع
1-Holmes B, Gardner J, Gardner Jn. E-Learning:
Concepts And Practice: Sage; 2006.
2-Shaeidi A, Sadeghzadh Sh. Assessing Various
Models Of Design Electronic Learning.
Interdisciplinary Journal Of Virtual Learning In
Medical Sciences. 2020 Jan 1;3(3):33-8.
3. MALEK AF. THE HISTORY OF DISTANCE
EDUCATION IN THE WORLD.
4- Majidi, A. Electronic Education: History,
Features, infrastructure, and abstacles. National
Studies on Librarianship and Information
Organization, 2009; 20(2): 9-26.
5- وانی, تورج صادقی, حسین کریمی مونقی, احمد زندهآتنا گری
جاری دل. توسعه و بهبود برنامه آموزش پزشکی عمومی
دانشگاه علوم پزشکی مشهد.Medical journal of Mashhad
University of Medical Sciences. 2020 Sep 1;63.)4(
6-Organization WHO. Rational use of personal
protective equipment for coronavirus disease (
COVID-19) and considerations during severe
shortages: interim guidance, 6 April 2020. World
Health Organization; 2020.
7-Panthy L, Panthi J, Amgain K, Thapaliya P, Van
Laar J. COVID-19 in Nepal: Scarcity of Personal
Protective Equipment (PPE) and its Alternative.
Europasian Journal of Medical Sciences. 2020 May
4;2(1).
8- Viner RM, Russell SJ, Croker H, Packer J, Ward
J, Stansfield C, Mytton O, Bonell C, Booy R.
School closure and management practices during
coronavirus outbreaks including COVID-19: a
rapid systematic review. The Lancet Child &
Adolescent Health. 2020 May 1;4(5):397-404.
9- Ghafourifard M. The promotion of Virtual
Education in Iran: The Potential which Turned into
reality by Coronavirus. Iranian Journal of Medical
Education. 2020 Apr 10;20:33-4.
10- Farhadi R. E-learning A new paradigm in the
age of information. Journal of Information
processing and Management. 2005 Oct
15;21(1):49-66.
11- Sezer B. Faculty of medicine students' attitudes
towards electronic learning and their opinion for an
example of distance learning application.
Computers in Human Behavior. 2016 Feb
1;55:932-9.
12 -Chegini H. Virtual education and research
,advances and chalenges.teachers journal 2011,
39(1): 101 to 114.
13-Fareghzadeh N, Kashi A. An evaluation of
virtual education methods and tools to improve
teaching quality from the point of view of the
faculty members of Islamic Azad University of
Khodabandeh..
14- پورتوکلی, اسما, علی نژاد, مهرانگیز, دانشمند,
وی تدوین محتوای الکترونیکی براساسبدرالسادات. طراحی الگ
عوامل مؤثر بر رضایتمندی از یادگیری الکترونیکی. فناوری
2020 آموزش.Dec 21;15(1):119-38.
15 -Mohammadi M, Keshavarzi F, Naseri Jahromi
R, Naseri Jahromi R, Hesampoor Z, Mirghafari F et
al . Analyzing the Parents' Experiences of First
course Elementary School Students from the
Challenges of Virtual Education with Social
Networks in the Time of Coronavirus Outbreak.
erj. 2020; 7 (40) :74-101
16- Rezaei AM. Student learning evaluation during
the Corona: Challenges and Strategies .Educational
Psychology Journal.16(55): 179-214
    • تعداد مشاهده مقاله: 3,732
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,098
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 13، شماره 1
خرداد 1401
صفحه 59-68
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.77 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 3,732
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,098

APA

کیانی فر, حمیدرضا , موذن, نسرین , خالصی, مریم و پوربدخشان, نفیسه . (1401). یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 13(1), 59-68. doi: 10.22038/hmed.2021.52630.1096

MLA

کیانی فر, حمیدرضا , , موذن, نسرین , , خالصی, مریم , و پوربدخشان, نفیسه . "یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 13, 1, 1401, 59-68. doi: 10.22038/hmed.2021.52630.1096

HARVARD

کیانی فر, حمیدرضا, موذن, نسرین, خالصی, مریم, پوربدخشان, نفیسه. (1401). 'یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 13(1), pp. 59-68. doi: 10.22038/hmed.2021.52630.1096

CHICAGO

حمیدرضا کیانی فر , نسرین موذن , مریم خالصی و نفیسه پوربدخشان, "یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 13 1 (1401): 59-68, doi: 10.22038/hmed.2021.52630.1096

VANCOUVER

کیانی فر, حمیدرضا, موذن, نسرین, خالصی, مریم, پوربدخشان, نفیسه. یادگیری الکترونیکی در بیمارستان اکبر مشهد درآغاز پاندمی کوید 19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1401; 13(1): 59-68. doi: 10.22038/hmed.2021.52630.1096

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب