• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک

    نویسندگان

    • حسین استادحسنلو 1
    • عیسی برقی 2

    1 گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز

    2 گروه علوم تربیتی دانشگاه شهیدمدنی آذربایجان

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.85076.1467
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: آموزش پرستاری، به عنوان یکی از ارکان کلیدی نظام سلامت، پیوسته به دنبال روش‌های نوین برای بهبود کیفیت یادگیری و مهارت‌های بالینی دانشجویان بوده است. یکی از این روش‌ها، استفاده از محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده است که به دانشجویان امکان تمرین مهارت‌های بالینی در شرایط نزدیک به واقعیت را می‌دهد. شبیه‌سازی به عنوان ابزار آموزشی، به دانشجویان کمک می‌کند تا فرآیندهای بالینی را در یک محیط کنترل‌شده و بدون خطر برای بیماران یاد بگیرند.
روش کار: روش این پژوهش، سنتزپژوهی می باشدکه شامل ترکیب ویژگیها و عوامل خاص ادبیات تحقیق است. ﺟﺎﻣﻌﮥ آﻣﺎری اﯾﻦ ﭘﮋوﻫﺶ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﻘﺎﻻت ﻋﻠﻤﯽ ﻣﻌﺘﺒﺮ و پایان نامه ها در زﻣﯿﻨﮥ شبیه‌سازی مجازی در آموزش پرستاری ﺑﻮد ﮐﻪ ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺟﺴﺖوﺟﻮی ﻣﻨﻈﻢ در ﭘﺎﯾﮕﺎهﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽPubMed، ،ProQuest،Science irect،Eric،Springer،CINAHL،Scopus و موتور جستجوگر google scholar جمع آوری گردید. ﺑﺮاﺳﺎس ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ورود ﺗﻌﺪاد 116 ﻣﻘﺎﻟﮥ و پایان نامه ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﺮ اﺳﺎس ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎی ﺧﺮوج ﺗﻌﺪاد 69 ﻣﻘﺎﻟﮥ و پایان نامه ﺑﺮای ﺗﺤﻠﯿﻞ ﻧﻬﺎﯾﯽ اﻧﺘﺨﺎب ﺷﺪﻧﺪ.
نتایج: پس از تجزیه‌وتحلیل داده‌های به‌دست‌آمده و بررسی اسناد و پژوهش‌های مرتبط در این زمینه 10مقوله اصلی به دست آمد. مؤلفه‌های اصلی به‌دست‌آمده عبارت‌اند از: بهبود کیفیت یادگیری و توسعه شایستگی‌های دانشجویان، مهارت‌های تیمی، ارتباطی و رهبری، توسعه شایستگی‌های بالینی، عملی و حرفه‌ای، انتقال یادگیری، ایجاد محیط یادگیری مؤثر و نوآورانه، توسعه مهارت‌های بالینی و تصمیم‌گیری، توسعه استدلال بالینی و تفکر انتقادی در محیط‌های بالینی، بهبود ایمنی بیمار، توسعه مهارت‌های شناختی و حل مسئله در آموزش‌های بالینی و بهبود سلامت روانی و عملکرد بالینی در محیط‌های آموزشی.
نتیجه گیری: در مجموع، این بررسی جامع و سیستماتیک که مبتنی بر سنتزپژوهی است، به روشنی نشان می‌دهد که محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده، با ارائه فرصت‌های بی‌نظیر برای یادگیری فعال و تعاملی، نقشی محوری و تعیین‌کننده در آموزش پرستاری ایفا می‌کنند.

کلیدواژه‌ها

  • شبیه سازی
  • شبیه سازی در آموزش پرستاری
  • محیط یادگیری مبتنی بر شبیه سازی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 94
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 17 فروردین 1404
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 94

APA

استادحسنلو, حسین و برقی, عیسی . (1404). نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.85076.1467

MLA

استادحسنلو, حسین , و برقی, عیسی . "نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1404, -. doi: 10.22038/hmed.2025.85076.1467

HARVARD

استادحسنلو, حسین, برقی, عیسی. (1404). 'نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.85076.1467

CHICAGO

حسین استادحسنلو و عیسی برقی, "نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1404): -, doi: 10.22038/hmed.2025.85076.1467

VANCOUVER

استادحسنلو, حسین, برقی, عیسی. نقش محیط‌های یادگیری شبیه‌سازی شده در کسب مهارت‌های اساسی در دانشجویان پرستاری: یک مرور سیستماتیک. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1404; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.85076.1467

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب