• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی

    نویسندگان

    • فلورا رحیم آقایی 1
    • خدیجه حاتمی پور 2
    • مریم ذاکری حمیدی 3
    • سیده سارا حسینی 4

    1 دانشکده علوم پزشکی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران

    2 گروه پرستاری، دانشکده علوم پزشکی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران

    3 گروه مامایی، دانشکده علوم پزشکی، واحد تنکابن، دانشگاه آزاد اسلامی، تنکابن، ایران.

    4 1. دانشکده پرشکی پردیس خودگردان رامسر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، رامسر، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.86109.1486
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

: با توجه به اینکه از نقش سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله در سرزندگی تحصیلی دانشجویان، تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی واحد پردیس خودگردان رامسر انجام شده است.
روش کار: پژوهش توصیفی-همبستگی حاضر روی 121 نفر از دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی واحد پردیس خودگردان رامسر در سال تحصیلی 1403-1402 با روش نمونه گیری تصادفی انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسشنامه های سرزندگی تحصیلی حسین چاری و دهقانی زاده (1391)، سبک های حل مساله کسیدی و لانگ (1996)، مشغولیت تحصیلی سالملا آرو و آپادایا (2012 ) و سلامت اجتماعی کییز (2004) بود. جهت تأیید روایی ابزارهای پژوهش از روایی صوری و محتوا استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها، با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون چندگانه توسط نرم افزار Spss (ورژن 27) انجام شد.
نتایج: بین ابعاد سلامت اجتماعی (شکوفایی اجتماعی، همبستگی اجتماعی، انسجام اجتماعی، پذیرش اجتماعی، مشارکت اجتماعی)، مشغولیت تحصیلی و سبک حل مساله سازنده با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت معناداری وجود داشت. همچنین بین سبک حل مساله غیرسازنده با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رابطه منفی معناداری وجود داشت.

کلیدواژه‌ها

  • سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی
  • سبک های حل مساله
  • سرزندگی تحصیلی
  • دانشجویان پزشکی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 4
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 31 اردیبهشت 1404
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 4

APA

رحیم آقایی, فلورا , حاتمی پور, خدیجه , ذاکری حمیدی, مریم و حسینی, سیده سارا . (1404). رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.86109.1486

MLA

رحیم آقایی, فلورا , , حاتمی پور, خدیجه , , ذاکری حمیدی, مریم , و حسینی, سیده سارا . "رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1404, -. doi: 10.22038/hmed.2025.86109.1486

HARVARD

رحیم آقایی, فلورا, حاتمی پور, خدیجه, ذاکری حمیدی, مریم, حسینی, سیده سارا. (1404). 'رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.86109.1486

CHICAGO

فلورا رحیم آقایی , خدیجه حاتمی پور , مریم ذاکری حمیدی و سیده سارا حسینی, "رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1404): -, doi: 10.22038/hmed.2025.86109.1486

VANCOUVER

رحیم آقایی, فلورا, حاتمی پور, خدیجه, ذاکری حمیدی, مریم, حسینی, سیده سارا. رابطه سلامت اجتماعی، مشغولیت تحصیلی و سبک های حل مساله با سرزندگی تحصیلی دانشجویان رشته پزشکی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1404; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.86109.1486

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب