• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان

    نویسندگان

    • مهدیه سرحدی 1
    • ریحانه بندهی 2
    • مروارید نهی 3

    1 استادیار دانشکده ی پرستاری و مامایی زاهدان

    2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

    3 دانشگاه آزاد

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.86921.1505
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه:شایع ترین شیوه ی ارزشیابی آموزشی ،برگزاری امتحان می باشد که معمولا اضطراب به دنبال دارد. اضطراب امتحان تاثیر منفی بر موفقیت و آینده شغلی دانشجویان دارد. لذا این مطالعه با هدف بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان انجام گردید.
روش کار: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی – تحلیلی و از نوع مقطعی می باشد که در سال 1403 و با استفاده از پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون بر روی 255نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان انجام گردید . نتایج با استفاده از نرم افزار spss-22 و با استفاده از آزمون های t-test وAnova ،آزمون های تعقیبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
نتایج : نتایج پژوهش حاضر نشان داد که میانگین اضطراب امتحان دانشجویان در حدمتوسط و بالامی باشد) 03/6± 60/20 ). بالاترین میزان سطح اضطراب امتحان در دانشجویان پرستاری (12/4±61/19) و کمترین میزان در دانشجویان فوریت های پزشکی) 24/11±4/11(بود. علاوه بر این بین سطح اضطراب دانشجویان با بعضی از متغیرهای دموگرافیک مانند جنس، رشته ی تحصیلی و سال تحصیلی ارتباط معنی داری وجود دارد . p≤0/05))

بحث و نتیجه گیری: اضطراب امتحان از پدیده های رایج و نگرانی های عمده نظام های آموزشی دنیاست که می تواند تاثیر منفی برموفقیت دانشجویان طی فرایند تحصیل داشته باشد .لذا استفاده از تمامی تدابیر پیش گیری کننده یا تخفیف دهنده آن می تواند مهم و مفید باشد .

کلیدواژه‌ها

  • اضطراب امتحان
  • دانشجویان
  • اضطراب
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 17
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 26 خرداد 1404
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 17

APA

سرحدی, مهدیه , بندهی, ریحانه و نهی, مروارید . (1404). بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.86921.1505

MLA

سرحدی, مهدیه , , بندهی, ریحانه , و نهی, مروارید . "بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1404, -. doi: 10.22038/hmed.2025.86921.1505

HARVARD

سرحدی, مهدیه, بندهی, ریحانه, نهی, مروارید. (1404). 'بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.86921.1505

CHICAGO

مهدیه سرحدی , ریحانه بندهی و مروارید نهی, "بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1404): -, doi: 10.22038/hmed.2025.86921.1505

VANCOUVER

سرحدی, مهدیه, بندهی, ریحانه, نهی, مروارید. بررسی سطح اضطراب امتحان دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی زاهدان. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1404; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.86921.1505

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب