• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی

    نویسندگان

    • رویا جلیلی 1
    • پریسا یوشاری 1
    • علی جنتی 2
    • حسین معصومی 3
    • معصومه قلی زاده 2

    1 کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران

    2 قطب علمی مدیریت سلامت ایران، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران

    3 کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تبریز، ایران

,
مقالات آماده انتشار

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

10.22038/hmed.2025.87654.1519
  • مشخصات مقاله
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه:
استاد مشاور به عنوان پل ارتباطی بین دانشجو، اساتید، و سیستم دانشگاهی، نقشی حیاتی در موفقیت تحصیلی و روانی دانشجویان دارد. مطالعه حاضر با هدف بررسی ویژگی های یک استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام شد.
روش کار:
مطالعه حاضر با روش تحلیل محتوای کیفی و با مشارکت‏ 17 نفر از دانشجویان رشته های پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز که تجربه غنی از موضوع داشته ودر قالب نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند، انجام شد. جمع‏آوری داده ها با استفاده از مصاحبه عمیق ونیمه ساختار یافته فردی و یادداشت های در عرصه انجام شد. نمونه‏گیری تا زمان اشباع داده‏ها و طبقات ادامه یافت.
نتایج:
ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان در سه مضمون اصلی: ویژگیهای رفتاری اساتید مشاور، ویژگی ها و مهارتهای هدایت تحصیلی اساتید مشاور، ویژگی ها و مهارتهای هدایتی غیر تحصیلی اساتید مشاور و 34 مضمون فرعی شناسایی شدند. مضامین پدید آمده بر اهمیت ویژگیهای بارز استاد مشاور موثر دلالت داشتند.
نتیجه گیری:
با توجه به یافته ها لازم است دانشگاه در جذب اساتید مشاور به مهارتهای علمی و رهبری در تمام زوایای زندگی مرتبط با تحصیل دانشجویان اهمیت ویژه ای قائل شود و نتایج این مطالعه می تواند در جهت بهسازی توانمندی های اساتید مشاور مفید واقع گردد.

کلیدواژه‌ها

  • دیدگاه دانشجو
  • استاد مشاور
  • رهبری دانشگاهی
  • XML
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
    • تعداد مشاهده مقاله: 21
افق توسعه آموزش علوم پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 28 خرداد 1404
فایل ها
  • XML
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 21

APA

جلیلی, رویا , یوشاری, پریسا , جنتی, علی , معصومی, حسین و قلی زاده, معصومه . (1404). ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2025.87654.1519

MLA

جلیلی, رویا , , یوشاری, پریسا , , جنتی, علی , , معصومی, حسین , و قلی زاده, معصومه . "ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1404, -. doi: 10.22038/hmed.2025.87654.1519

HARVARD

جلیلی, رویا, یوشاری, پریسا, جنتی, علی, معصومی, حسین, قلی زاده, معصومه. (1404). 'ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2025.87654.1519

CHICAGO

رویا جلیلی , پریسا یوشاری , علی جنتی , حسین معصومی و معصومه قلی زاده, "ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (1404): -, doi: 10.22038/hmed.2025.87654.1519

VANCOUVER

جلیلی, رویا, یوشاری, پریسا, جنتی, علی, معصومی, حسین, قلی زاده, معصومه. ویژگی های استاد مشاور موثر از دیدگاه دانشجویان پزشکی و مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درسال 1403: مطالعه کیفی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1404; (): -. doi: 10.22038/hmed.2025.87654.1519

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • جلسه همکاری و بررسی پیشرفت‌های مجله «افق توسعه آموزش علوم ... 1404-02-29
  • معرفی مجله افق توسعه در ResearchGate و LinkedIn 1404-02-21
  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب