دانشجومحوری به معنای درگیر کردن دانشجویان در کل فرآیند یاددهی و یادگیری است. بعبارتی این واژه علاوه بر فعالیت حین تدریس به فعالیتهای پیش از تدریس، حین تدریس و پس از تدریس اشاره دارد. در بسیاری از موارد وقتی صحبت از واژه دانشجومحوری میشود اشاره به یک روش تدریس تعاملی و فعالانه دارد. در حالیکه مفهوم واژه دانشجومحوری فراتر از یک روش تدریس میباشد که در آن دانشجویان به شکل کاملاً فعالانه در امر تدریس دخالت دارند. در استراتژی دانشجومحوری، استاد با آماده کردن پیشنویس طرح درس از دانشجویان میخواهد که در بخشهای مشخص شده اظهار نظر نمایند و در نهایت با توافق جمعی آن را تصویب نهایی نمایند و به آن عمل کنند. در بسیاری از دانشگاهها به اشتباه واژه دانشجومحوری بکاربرده میشود یا حتی برخی از اساتید آشنایی کامل با نحوه طراحی طرح درس ندارند. این مقاله با هدف شفافسازی واژه دانشجومحوری از طریق آشناسازی با نحوه نگارش طرح درس و مشخص کردن حد و مرز مداخلات دانشجویان در طرح درسی صورت گرفت.
درخشانفرد, سمیرا, محمدپور, یوسف, صیاح, گلستان, بابایی, حمیده. (1400). نقدی بر برداشت های اشتباه از واژه دانشجومحوری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2021.57594.1153
MLA
سمیرا درخشانفرد; یوسف محمدپور; گلستان صیاح; حمیده بابایی. "نقدی بر برداشت های اشتباه از واژه دانشجومحوری". افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1400, -. doi: 10.22038/hmed.2021.57594.1153
HARVARD
درخشانفرد, سمیرا, محمدپور, یوسف, صیاح, گلستان, بابایی, حمیده. (1400). 'نقدی بر برداشت های اشتباه از واژه دانشجومحوری', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2021.57594.1153
VANCOUVER
درخشانفرد, سمیرا, محمدپور, یوسف, صیاح, گلستان, بابایی, حمیده. نقدی بر برداشت های اشتباه از واژه دانشجومحوری. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1400; (): -. doi: 10.22038/hmed.2021.57594.1153