• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟

    نویسنده

    • مهلا سلاجقه

    گروه آموزش پزشکی، مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران .

,

نوع مقاله : نامه به سردبیر

10.22038/hmed.2024.76967.1305
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

مقدمه: یادگیری مبتنی بر حل مساله یک روش یاددهی یادگیری دانشجومحور است که در صورت مشارکت دانشجویان منجر به یادگیری عمیق‌تر محتوای علوم پایه و علوم بالینی در یک زمینه، یادگیری و بهبود مهارت‌هایی مانند استدلال بالینی، کار گروهی، حل مسئله، تفکر نقادانه، یادگیری مادام‌العمر، رهبری و مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خواهد شد. از آنجا که اساس یادگیری مبتنی بر حل مساله، دانشجو می باشد لذا در جریان آموزش، استاد نقش غیرمستقیم بر عهده دارد که با نقش معمول اساتید متفاوت است و این امر در برخی موارد از اجرای یادگیری مبتنی بر حل مسئله منجر به بروز چالش‌هایی می‌گردد. در این مقاله، تلاش خواهد شد به وجوه مختلف انتظاراتی که از استاد به عنوان تسهیل‌گر در هنگام اجرای روش یادگیری مبتنی بر حل مسئله وجود دارد پرداخته شود.
 

کلیدواژه‌ها

  • یادگیری مبتنی بر حل مسئله
  • آموزش
  • پزشکی
  • XML
  • اصل مقاله 1.45 M
  • فایل‌های تکمیلی/اضافی
  • چکیده صوتی 1305.m4a
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
مراجع
  1. Middeke A, Anders S, Schuelper M, Raupach T, Schuelper N. Training of clinical reasoning with a Serious Game versus small-group problem-based learning: A prospective study. PloS one. 2018 Sep 11; 13(9):e0203851.
  2. Azer SA. Interactions between students and tutor in problem‐based learning: The significance of deep learning. The Kaohsiung journal of medical sciences. 2009;25(5):240-9.
  3. Erickson S, Neilson C, O’Halloran R, Bruce C, McLaughlin E. ‘I was quite surprised it worked so well’: Student and facilitator perspectives of synchronous online Problem Based Learning. Innovations in Education and Teaching International. 2021;58(3):316-27.
  4. Goh K. What Good Teachers Do to Promote Effective Student Learning in a Problem-Based Learning Environment. Australian Journal of Educational & Developmental Psychology. 2014; 14:159-66.
  5. Mohammadi E, Mirzazadeh A, Shahsavari H, Sohrabpour AA. Clinical teachers’ perceptions of role modeling: a qualitative study. BMC Medical education. 2021;21(1):261.

 

    • تعداد مشاهده مقاله: 832
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 401
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 15، شماره 3
مهر 1403
صفحه 1-5
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.45 M
  • فایل‌های تکمیلی/اضافی
  • چکیده صوتی 1305.m4a
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 832
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 401

APA

سلاجقه, مهلا . (1403). تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 15(3), 1-5. doi: 10.22038/hmed.2024.76967.1305

MLA

سلاجقه, مهلا . "تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 15, 3, 1403, 1-5. doi: 10.22038/hmed.2024.76967.1305

HARVARD

سلاجقه, مهلا. (1403). 'تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 15(3), pp. 1-5. doi: 10.22038/hmed.2024.76967.1305

CHICAGO

مهلا سلاجقه, "تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 15 3 (1403): 1-5, doi: 10.22038/hmed.2024.76967.1305

VANCOUVER

سلاجقه, مهلا. تاثیر نقش استاد در یادگیری مبتنی بر حل مسئله : تسهیل کننده یا سخنران؟. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1403; 15(3): 1-5. doi: 10.22038/hmed.2024.76967.1305

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب