• ثبت نام
  • ورود به سامانه
  • English

افق توسعه آموزش علوم پزشکی

  1. صفحه اصلی
  2. آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19

شماره جاری

بر اساس شماره‌های نشریه

بر اساس نویسندگان

بر اساس موضوعات

نمایه نویسندگان

نمایه کلیدواژه ها

پرسشنامه مقالات

درباره نشریه

اهداف و چشم انداز

اعضای هیات تحریریه

اصول اخلاقی انتشار مقاله

خط مشی تحریریه

فرایند پذیرش مقالات

سیاست تبلیغاتی

بانک ها و نمایه نامه ها

پرسش‌های متداول

اصلاحات، عقب نشینی ها و مسائل پیش آمده

راهنمای عمومی نویسندگان

راهنمای داوران

راهنمای تنظیم مشارکت نویسندگان

راهنمای تنظیم چکیده صوتی

فرم ها

آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19

    نویسندگان

    • فرنود رجب زاده 1
    • نسرین میلانی 2
    • لادن گشایشی 3

    1 استادیار، بخش رادیولوژی ، دانشگاه ازاد اسلامی شعبه مشهد ، مشهد ، ایران.

    2 استاد یار، بخش داخلی ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، مشهد ، ایران.

    3 استادیار، بخش گوارش و کبد ، دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، مشهد ، ایران.

,

نوع مقاله : نامه به سردبیر

10.22038/hmed.2020.50749.1066
  • مشخصات مقاله
  • مراجع
  • دریافت فایل
  • ارجاع به این مقاله
  • آمار
  • هم رسانی

چکیده

پاندمی کوید 19 بر روی سیستم های بهداشتی درمانی و آموزشی در سرتاسر دنیا تاثیرات بسیاری گذاشته است و بسیاری از اقدامات روزانه در محیط های بیمارستانهای آموزشی از جمله ساعات و روش های آموزشی به علت رعایت ایمنی دانشجویان و پزشکان و تغییر بیماران بستری تغییرات چشمگیری داشته است و سیاستگزاران آموزش پزشکی با چالش های متعددی برای بهینه کردن آموزش و ارزیابی دانشجویان پزشکی مواجه هستند و باید از روشهای جایگزین آموزش انلاین و تکنولوژی های آموزشی بهره بیشتری ببرند و در روش های سنتی آموزش پزشکی تغییرات اساسی بوجود بیاورند .یکی دیگر از نکات ضروری در این مقطع بازبینی کوریکولوم های اموزشی و تاکید بر حداقل های آموزشی می باشد که این مهم نیازمند حذف و تغییر و یا ایجاد روشهای جدید آموزشی می باشد .این مقاله به بررسی بعضی نکات کاربردی در آموزش و آزمون در دوران پاندمی کوید 19 در دانشگاههای مختلف در کشورهای مختلف  می پردازد با توجه به این موضوع که ایمنی دانشجو و اساتید نکته مهم و ضروری در سیاستگزاری های آموزشی در این مقطع حساس می باشد . این نکات اهمیت  همکاری بیشتر بین رشته ای و خلاقیت در زمینه اموزش و سازگاری بیشتر با تغییرات را بازگو می کند.

کلیدواژه‌ها

  • کوید 19
  • پزشکی
  • ارزیابی
  • آموزش
  • XML
  • اصل مقاله 1.48 M
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
مراجع
1. Alvin MD, George E, Deng F, Warhadpande S,
Lee SI. The Impact of COVID-19 on Radiology
Trainees. 2020;296(2):246-8.
2. Frank JR SL, Sherbino J. 2015. Canmeds 2015
physician competency framework. Ottawa: Royal
College of Physicians and Surgeons of Canada..
3. Tolsgaard MG, Cleland J, Wilkinson T, Ellaway
RH. How we make choices and sacrifices in
medical education during the COVID-19
pandemic. Medical teacher. 2020;42(7):741-3.
4. https://cmajblogs.com/the-privilege-of-being-a-
resident-during-covid-19/. MGTpobardc-CBaA.
5. Sarpong NO, Forrester LA, Levine WN. What's
Important: Redeployment of the Orthopaedic
Surgeon During the COVID-19 Pandemic:
Perspectives from the Trenches. The Journal of
bone and joint surgery American volume.
2020;102(12):1019-21.
6. Schwartz AM, Wilson JM, Boden SD, Moore
TJ, Jr., Bradbury TL, Jr., Fletcher ND. Managing
Resident Workforce and Education During the
COVID-19 Pandemic: Evolving Strategies and
Lessons Learned: JB JS Open Access. 2020 Apr
15;5(2):e0045. doi: 10.2106/JBJS.OA.20.00045.
eCollection 2020 Apr-Jun.
7. Ting DK TB, Luckett-Gatopoulos S, et al.
CanadiEM: Accessing a Virtual Community of
Practice to Create a Canadian National Medical
Education Institution. AEM Education and
Training. 2019 Jan;3(1):86-91. DOI:
10.1002/aet2.10199.
8. Cai Y, Jiam, N.T., Wai, K.C., Shuman, E.A.,
Roland, L.T. and Chang, J.L. (2020),
Otolaryngology Resident Practices and Perceptions
in the Initial Phase of the U.S. COVID‐19
Pandemic. The Laryngoscope.
doi:10.1002/lary.28733.
9. Rich JV FYS, Donnelly C, et al. Competency-
based education calls for programmatic assessment:
But what does this look like in practice? Journal of
Evaluation in Clinical Practice. 2020
Aug;26(4):1087-1095. DOI: 10.1111/jep.13328.
10. Hall AK, Nousiainen MT, Campisi P, Dagnone
JD, Frank JR, Kroeker KI, et al. Training disrupted:
Practical tips for supporting competency-based
medical education during the COVID-19
pandemic. Medical teacher. 2020;42(7):756-61.
11. Harris P, Bhanji F, Topps M, Ross S,
Lieberman S, Frank J, et al. Evolving concepts of
assessment in a competency-based world. Medical
teacher. 2017;39:603-8.
12. Tabatabai S. COVID-19 impact and virtual
medical education. Journal of Advances in Medical
Education & Professionalism. 2020;8(3):140-3.
.13 Boursicot K KS, Ong T, Wijaya L, , et al. 2020,
'Conducting a high-stakes OSCE in a COVID-19
environment', MedEdPublish, 9, [1], 54,
https://doi.org/10.15694/mep.2020.000054.1.
14. Lara S, Foster CW, Hawks M, Montgomery M.
Remote Assessment of Clinical Skills During
COVID-19: A Virtual, High-Stakes, Summative
Pediatric Objective Structured Clinical
Examination. Academic pediatrics.
2020;20(6):760-1
    • تعداد مشاهده مقاله: 8,995
    • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,440
افق توسعه آموزش علوم پزشکی
دوره 11، شماره 3
دی 1399
صفحه 6-1
فایل ها
  • XML
  • اصل مقاله 1.48 M
هم رسانی
ارجاع به این مقاله
  • RIS
  • EndNote
  • Mendeley
  • BibTeX
  • APA
  • MLA
  • HARVARD
  • CHICAGO
  • VANCOUVER
آمار
  • تعداد مشاهده مقاله: 8,995
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,440

APA

رجب زاده, فرنود , میلانی, نسرین و گشایشی, لادن . (1399). آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11(3), 6-1. doi: 10.22038/hmed.2020.50749.1066

MLA

رجب زاده, فرنود , , میلانی, نسرین , و گشایشی, لادن . "آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19", افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11, 3, 1399, 6-1. doi: 10.22038/hmed.2020.50749.1066

HARVARD

رجب زاده, فرنود, میلانی, نسرین, گشایشی, لادن. (1399). 'آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11(3), pp. 6-1. doi: 10.22038/hmed.2020.50749.1066

CHICAGO

فرنود رجب زاده , نسرین میلانی و لادن گشایشی, "آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19," افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 11 3 (1399): 6-1, doi: 10.22038/hmed.2020.50749.1066

VANCOUVER

رجب زاده, فرنود, میلانی, نسرین, گشایشی, لادن. آموزش و ارزیابی دانشجویان علوم پزشکی در دوران پاندمی کوید 19. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1399; 11(3): 6-1. doi: 10.22038/hmed.2020.50749.1066

  • صفحه اصلی
  • درباره نشریه
  • اعضای هیات تحریریه
  • ارسال مقاله
  • تماس با ما
  • نقشه سایت

اخبار و اعلانات

  • سامانه پیامکی 1403-06-27
  • تغییرات مدیریتی در فصلنامه علمی -پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-08-27
  • جلسه تقدیر از داوران فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش ... 1403-01-25
  • فراخوان ویژه نامه هوش مصنوعی 1403-01-18
  • رتبه علمی-پژوهشی 1402-11-04

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

اشتراک خبرنامه

برای دریافت اخبار و اطلاعیه های مهم نشریه در خبرنامه نشریه مشترک شوید.

© سامانه مدیریت نشریات علمی. قدرت گرفته از سیناوب