استفاده از رویکرد مشاوره ای-منتورینگ در بین اعضای هیئت علمی به طور فزاینده ای برای توسعه عملکرد فردی، حرفهای و رضایت شغلی ضروری شناخته شده است. استفاده از رویکرد مشاوره ای-منتورینگ، به عنوان روش کلیدی برای توسعه مهارتهای حرفهای اعضای هیئت علمی معرفی شده است، که در آن به اعضای هیئت علمی تازهکار و جدید کمک میشود تا راهنما و دستورالعملی جهت توسعه و بهبود مهارتهای تدریس، پژوهش، آگاهی نسبت به انتظارات و مسئولیتهای علمی کسب کنند. این روش با تمرکز بر حمایت در زمینه های شغلی و توسعه فردی در قالب توصیهها، مشاورهها و بازخوردها امکان رشد و توسعه حرفهای اساتید را فراهم آورده و می تواند منجر به ارتقای مهارتهای تفکر انتقادی و مهارتهای اختصاصی شغلی شود. همچنین به اساتید کمک می کند تا شایستگیهای کلیدی مورد نیاز برای موفق بودن در زندگی آکادمیک شامل استقلال علمی، مهارتهای آموزشی و آمادگی برای پیشرفت علمی را کسب کنند. در مطالعه حاضر تجربه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در رابطه با کلینیک مشاورهای با محوریت دانش پژوهی آموزشی ارائه شده است.
کشمیری, فاطمه, & طباطبایی, شکیبا السادات. (1400). کلینیک های مشاوره ای با محوریت دانش پژوهی آموزشی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), -. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180
MLA
فاطمه کشمیری; شکیبا السادات طباطبایی. "کلینیک های مشاوره ای با محوریت دانش پژوهی آموزشی". افق توسعه آموزش علوم پزشکی, , , 1400, -. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180
HARVARD
کشمیری, فاطمه, طباطبایی, شکیبا السادات. (1400). 'کلینیک های مشاوره ای با محوریت دانش پژوهی آموزشی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, (), pp. -. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180
VANCOUVER
کشمیری, فاطمه, طباطبایی, شکیبا السادات. کلینیک های مشاوره ای با محوریت دانش پژوهی آموزشی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1400; (): -. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180