استفاده از رویکرد مشاورهای در بین اعضای هیئتعلمی بهطور فزایندهای برای توسعه عملکرد فردی، حرفهای و رضایت شغلی ضروری شناخته شده است. استفاده از رویکرد مشاورهای، بهعنوان روش کلیدی برای توسعه مهارتهای حرفهای اعضای هیئتعلمی معرفی شده است، که در آن به اعضای هیئتعلمی تازهکار و جدید کمک میشود تا راهنما و دستورالعملی جهت توسعه و بهبود مهارتهای تدریس، پژوهش، آگاهی نسبت به انتظارات و مسئولیتهای علمی کسب کنند. این روش با تمرکز بر حمایت در زمینههای شغلی و توسعه فردی در قالب توصیهها، مشاورهها و بازخوردها امکان رشد و توسعه حرفهای اساتید را فراهم آورده و میتواند منجربه ارتقای مهارتهای تفکر انتقادی و مهارتهای اختصاصی شغلی شود. همچنین به اساتید کمک میکند تا شایستگیهای کلیدی مورد نیاز برای موفق بودن در زندگی آکادمیک شامل استقلال علمی، مهارتهای آموزشی و آمادگی برای پیشرفت علمی را کسب کنند. در مطالعه حاضر تجربه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در رابطه با برنامه توانمندسازی از طریق کلینیک مشاورهای با محوریت دانشپژوهی آموزشی ارائه شده است.
کشمیری, فاطمه, & طباطبایی, شکیبا السادات. (1402). توانمندسازی اعضای هیئتعلمی از طریق کلینیکهای مشاورهای با محوریت دانشپژوهی آموزشی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 14(1), 4-1. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180
MLA
فاطمه کشمیری; شکیبا السادات طباطبایی. "توانمندسازی اعضای هیئتعلمی از طریق کلینیکهای مشاورهای با محوریت دانشپژوهی آموزشی". افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 14, 1, 1402, 4-1. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180
HARVARD
کشمیری, فاطمه, طباطبایی, شکیبا السادات. (1402). 'توانمندسازی اعضای هیئتعلمی از طریق کلینیکهای مشاورهای با محوریت دانشپژوهی آموزشی', افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 14(1), pp. 4-1. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180
VANCOUVER
کشمیری, فاطمه, طباطبایی, شکیبا السادات. توانمندسازی اعضای هیئتعلمی از طریق کلینیکهای مشاورهای با محوریت دانشپژوهی آموزشی. افق توسعه آموزش علوم پزشکی, 1402; 14(1): 4-1. doi: 10.22038/hmed.2021.60652.1180