عنوان: افق توسعه آموزش علوم پزشکی

دوره انتشار: فصلنامه

شاپای الکترونیکی: 2008-5540

فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش علوم پزشکی تحقیقات حوزه آموزش پزشکی از جمله پیشرفت‌ها در رویکردهای آموزشی، ارائه‌ی نظریه‌ها، پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی اساتید و پژوهشگران ،روش‌ها و سایر موضوعات مرتبط را، از سال 1385 با مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد ، منتشر می‌کند و از پاییز سال 1399 وضعیت انتشار به فصلنامه تبدیل شده و با اقبال گسترده مخاطبان (ارسال مقاله، مطالعه مقاله) روبرو شد؛ همچنین این فصلنامه به استناد مصوبات جلسه کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور به شماره700/6370/د  مورخ 1402/06/29 موفق به اخذ رتبه علمی_ پژوهشی گردید.

افق توسعه آموزش علوم پزشکی یک مجله دسترسی آزاد با داوری همتا به صورت دو سو کور است.

این نشریه که به صورت رایگان منتشر می شود، پذیرای مقالات اصیل پژوهش در آموزش، مقالات مروری در آموزش پزشکی، و مقالات گردآوری و تلخیص (روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی)، مقالات جهت توانمند‌سازی آموزشی اساتید در کلیه رشته‌های حوزه علوم پزشکی بوده و با حمایت مالی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر می‌شود.

این مجله در حال حاضر در پایگاه های زیر نمایه سازی شده است:

EuroPub, Index Copernicus, NLM catalog, InfoBase Index, SafetyLit, ROAD, DRJI, CiteFactor, J-Gate, SIS, Google Scholar, Magiran, Civilica, SID, ICMJE, ISC

 

نامه به سردبیر

مقاله پژوهشی

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

بررسی رابطه مهارت های ارتباطی و سبک ها ی مدیریت کلاس در مربیان بهورزی دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور

زهرا فرزادی فر؛ حسین کریمی مونقی؛ وحید قوامی؛ هادی زمردی نیت؛ اعظم صالح نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 اردیبهشت 1403

10.22038/hmed.2024.77486.1317

بررسی راهکارهای کاهش شکاف بین دانش نظری و کیفیت عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

فائزه ایدون؛ رقیه باباجعفری اسفندآبادی؛ ملیحه رنجبرمقدم؛ مریم دنیائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 مرداد 1403

10.22038/hmed.2024.79460.1361

نامه به سردبیر

مقاله پژوهشی

بررسی شکایات مرتبط با حیطه دندانپزشکی و عوامل مرتبط با آن در شهرستان بجنورد از سال 1394 تا 1403

محمدمهدی آقائی پور؛ سکینه محمدپور؛ مهران وطنچیان؛ فاطمه فرازی؛ حسن سعادتی؛ محمدرضا نورس

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مهر 1403

10.22038/hmed.2024.81344.1399

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

گزارش کوتاه

بررسی اثربخشی آموزش به روش فیلم بر یادگیری نحوه اسکراب جراحی دست در دانشجویان تکنولوژی اتاق عمل شهر همدان در سال 1403 : یک مطالعه اقدام پژوهی

زهرا عطائی برازنده؛ بهزاد ایمنی؛ اشکان کریمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1403

10.22038/hmed.2024.82844.1426

مقاله پژوهشی

بررسی عوامل موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی: یک مطالعه مقطعی-تحلیلی

سارا سعیدی؛ امین بیگ زاده؛ هادی بازیار؛ فرانه اعرابی؛ رضا غلامی؛ مریم عساکره؛ پریا شامخ؛ میثم عالی پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 آبان 1403

10.22038/hmed.2024.25184

بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402

رضا پورمحمد؛ سیده هانیه موسوی باغی؛ شقایق رضائی کیا؛ بابک پورغلامعلی؛ مهدی دیندارلو؛ سیده سارا هاشمی نیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 آبان 1403

10.22038/hmed.2024.82300.1416

" مقایسه روش آموزشی متداول و یادگیری از همتا در مدل ترکیبی مشارکت-رقابت در آموزش هماهنگ‌کنندگان پیوند اعضا"

فریبا قربانی؛ مجتبی مخبر دزفولی؛ فهیمه چراغی؛ مهدیه حضرتی؛ الهام میرمعینی؛ آرمان حسن زاده؛ سیاوش مهدیقلی زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آذر 1403

10.22038/hmed.2024.80166.1382

بررسی میزان رضایتمندی فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آموزش دوره طب اورژانس

احسان بلوردی؛ منصوره سادات موسوی؛ سید محمد موسوی؛ ساجده زرقی؛ شبنم نیرومند؛ فاطمه رودی؛ الناز وفادار مرادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 دی 1403

10.22038/hmed.2025.83977.1438

نامه به سردبیر

مقاله پژوهشی

نامه به سردبیر

مقاله پژوهشی

بررسی تاثیر تحلیل بعد از اقدام تاملی در تجارب بالینی بر گرایش به تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری

مریم باقری؛ فوزیه آبادی؛ پگاه حسنوند؛ زهرا مردای؛ علی تقی نژاد؛ اکرم محمدی پلارتی؛ شهناز کریمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 بهمن 1403

10.22038/hmed.2025.84452.1449

بررسی ارتباط بین یادگیری خودراهبر و انگیزش تحصیلی در دانشجویان پرستاری، مامایی و پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم در سال 1403

حمیدرضا زراعت خواه؛ لیلا قنبری افرا؛ محمدمهدی الله پناه؛ حکیمه دهقانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 بهمن 1403

10.22038/hmed.2025.84634.1452

ابر واژگان