عنوان: افق توسعه آموزش علوم پزشکی

دوره انتشار: فصلنامه

شاپای الکترونیکی: 2008-5540

فصلنامه علمی-پژوهشی افق توسعه آموزش علوم پزشکی تحقیقات حوزه آموزش پزشکی از جمله پیشرفت‌ها در رویکردهای آموزشی، ارائه‌ی نظریه‌ها، پژوهش‌ها و دستاوردهای علمی اساتید و پژوهشگران ،روش‌ها و سایر موضوعات مرتبط را، از سال 1385 با مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی مشهد ، منتشر می‌کند و از پاییز سال 1399 وضعیت انتشار به فصلنامه تبدیل شده و با اقبال گسترده مخاطبان (ارسال مقاله، مطالعه مقاله) روبرو شد؛ همچنین این فصلنامه به استناد مصوبات جلسه کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور به شماره700/6370/د  مورخ 1402/06/29 موفق به اخذ رتبه علمی_ پژوهشی گردید.

افق توسعه آموزش علوم پزشکی یک مجله دسترسی آزاد با داوری همتا به صورت دو سو کور است.

این نشریه که به صورت رایگان منتشر می شود، پذیرای مقالات اصیل پژوهش در آموزش، مقالات مروری در آموزش پزشکی، و مقالات گردآوری و تلخیص (روش‌ها و تکنیک‌های آموزشی)، مقالات جهت توانمند‌سازی آموزشی اساتید در کلیه رشته‌های حوزه علوم پزشکی بوده و با حمایت مالی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر می‌شود.

این مجله در حال حاضر در پایگاه های زیر نمایه سازی شده است:

EuroPub, Index Copernicus, NLM catalog, InfoBase Index, SafetyLit, ROAD, DRJI, CiteFactor, J-Gate, SIS, Google Scholar, Magiran, Civilica, SID, ICMJE, ISC

 

نامه به سردبیر

مقاله پژوهشی

مقایسه‌ی اثربخشی آموزش احیای قلبی ریوی پایه به روش‌های "فیلم آموزشی" و "ساختارمند گروهی با استفاده از خود ارزیابی ویدیویی" بر دانش و مهارت کارگران انجمن صنفی ساختمانی

اسماعیل عباس زاده مهرابادی؛ مجید قشلاقی؛ سهیلا برزگر؛ مصطفی جوادی؛ خدیجه نصیریانی؛ حسین نظمیه؛ حسین فلاح زاده؛ سجاد رئیسی

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

تاثیر آموزش مبتنی بر مدل بزنف بر میزان سوءرفتار مراقبین خانوادگی نسبت به سالمندان در خانواده

شهره بهروز؛ راضیه سادات مرتضوی نژاد؛ حسین کریمی مونقی؛ حمیدرضا زنده طلب؛ علی عمادزاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 تیر 1402

10.22038/hmed.2023.67024.1262

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

بررسی رابطه مهارت های ارتباطی و سبک ها ی مدیریت کلاس در مربیان بهورزی دانشگاه های علوم پزشکی شمال شرق کشور

زهرا فرزادی فر؛ حسین کریمی مونقی؛ وحید قوامی؛ هادی زمردی نیت؛ اعظم صالح نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 اردیبهشت 1403

10.22038/hmed.2024.77486.1317

مقایسه تطبیقی برنامه آموزشی دوره دکتری پرستاری ایران با دانشکده پرستاری، مامایی و مراقبت‌های تسکینی فلورانس نایتینگل

محسن ادیب-حاج باقری؛ مریم موحدی نجف آبادی؛ مریم ابراهیم پوررودپشتی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 23 خرداد 1403

10.22038/hmed.2024.78649.1350

نامه به سردبیر

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

بررسی راهکارهای کاهش شکاف بین دانش نظری و کیفیت عملکرد بالینی از دیدگاه دانشجویان اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

فائزه ایدون؛ رقیه باباجعفری اسفندآبادی؛ ملیحه رنجبرمقدم؛ مریم دنیائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 مرداد 1403

10.22038/hmed.2024.79460.1361

نامه به سردبیر

مقاله پژوهشی

بررسی شکایات مرتبط با حیطه دندانپزشکی و عوامل مرتبط با آن در شهرستان بجنورد از سال 1394 تا 1403

محمدمهدی آقائی پور؛ سکینه محمدپور؛ مهران وطنچیان؛ فاطمه فرازی؛ حسن سعادتی؛ محمدرضا نورس

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مهر 1403

10.22038/hmed.2024.81344.1399

مقاله مروری

مقاله پژوهشی

گزارش کوتاه

بررسی اثربخشی آموزش به روش فیلم بر یادگیری نحوه اسکراب جراحی دست در دانشجویان تکنولوژی اتاق عمل شهر همدان در سال 1403 : یک مطالعه اقدام پژوهی

زهرا عطائی برازنده؛ بهزاد ایمنی؛ اشکان کریمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 آبان 1403

10.22038/hmed.2024.82844.1426

مقاله پژوهشی

بررسی عوامل موثر بر تمرکز در کلاس درس از دیدگاه دانشجویان علوم پزشکی: یک مطالعه مقطعی-تحلیلی

سارا سعیدی؛ امین بیگ زاده؛ هادی بازیار؛ فرانه اعرابی؛ رضا غلامی؛ مریم عساکره؛ پریا شامخ؛ میثم عالی پور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 26 آبان 1403

10.22038/hmed.2024.25184

بررسی وضعیت آموزش بالینی و عوامل موثر بر آن از دیدگاه دانشجویان رشته‌های اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سال 1403-1402

رضا پورمحمد؛ سیده هانیه موسوی باغی؛ شقایق رضائی کیا؛ بابک پورغلامعلی؛ مهدی دیندارلو؛ سیده سارا هاشمی نیا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 آبان 1403

10.22038/hmed.2024.82300.1416

" مقایسه روش آموزشی متداول و یادگیری از همتا در مدل ترکیبی مشارکت-رقابت در آموزش هماهنگ‌کنندگان پیوند اعضا"

فریبا قربانی؛ مجتبی مخبر دزفولی؛ فهیمه چراغی؛ مهدیه حضرتی؛ الهام میرمعینی؛ آرمان حسن زاده؛ سیاوش مهدیقلی زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 11 آذر 1403

10.22038/hmed.2024.80166.1382

ابر واژگان