دوره و شماره: مقالات آماده انتشار

مقاله پژوهشی

طراحی و اجرای دوره آموزشی آشنایی با مفاهیم، کاربردها و مخاطرات روش‌های تصویربرداری پزشکی برای پرستاران بر اساس الگوی ADDIE

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1400

10.22038/hmed.2021.51453.1077

محمود علی نژاد نامقی؛ حسین کریمی مونقی؛ علی عمادزاده؛ مسعود پزشکی راد؛ امیرحسین ضیائی


بررسی ارتباط بین سطوح خودشیفتگی و سبک تصمیم گیری مدیران رده میانی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1400

10.22038/hmed.2020.52416.1090

مریم ملکی؛ محمد تقی شاکری؛ علیرضا ابراهیمی؛ مجید خادم رضاییان؛ زهرا کریمی


بررسی وضعیت اشتراک گذاری دانش در حوزه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 1399

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 تیر 1400

10.22038/hmed.2021.53519.1107

فاطمه احمدی بمرود؛ مجید خادم رضاییان؛ جواد سرابادانی


بررسی علل رد مقالات بر اساس نظر داوران در مجلات علمی – پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1400

10.22038/hmed.2021.54937.1121

نجمه ولیزاده زارع؛ عباس حیدری


کیفیت آموزش در هر یک از بخش‎های بالینی از دیدگاه دانشجویان سال‌های پنجم و ششم دندان‌پزشکی درسال 1399

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 تیر 1400

10.22038/hmed.2021.56577.1141

نازنین بشردوست؛ مریم محمدی گوابر؛ نسترن میرفرهادی


تبادلات و ارتباطات علمی-آموزشی پزشکی؛ در دوره شکوفایی تمدن اسلامی (عصر طلایی تمدن اسلامی)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 تیر 1400

10.22038/hmed.2021.56741.1142

مسعود یوسفی؛ فرناز زاهدی اول


نامه به سردبیر

ارتقاء فرآیندهای آموزش پزشکی در بستر ارائه ی خدمات سرپایی: شواهدی از یک بیمارستان بزرگ آموزشی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مهر 1400

10.22038/hmed.2021.56219.1137

حدیثه ارحامی نیا؛ لادن گشایشی؛ زینب مسلمی زاده؛ سعید محمد پور؛ علی خورسند وکیل زاده؛ علی عمادزاده


مقاله پژوهشی

تبیین راهکارهای عملی به منظور ارتقای سطح پروفشنالیسم دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 مرداد 1400

10.22038/hmed.2021.56666.1146

جواد سرآبادانی؛ حسین کریمی؛ نغمه فرهمندی؛ مائده شکری؛ ارمغان صالحی


مقاله مروری

عنوان: ضرورت اصلاح کوریکولوم آموزشی رشته های علوم پزشکی با توجه به ﺷﻴﻮع کرونا ویروس ( COVID-19)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 تیر 1400

10.22038/hmed.2021.56291.1135

زهرا زمانی؛ ایلیا اسدی؛ زهرا عامری


مقاله پژوهشی

طراحی و روانسنجی پرسشنامه شناسایی چالش های آموزش مجازی در همه‌گیری کووید19

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 تیر 1400

10.22038/hmed.2021.57334.1149

حسن رفیعی مهر؛ علی محمد پور؛ بهزاد ایمنی؛ حسین وکیلی مفرد؛ امیر اسدی؛ کریم قاضی خانلو؛ الهه طالبی قانع


نامه به سردبیر

نقدی بر برداشت های اشتباه از واژه دانشجومحوری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مهر 1400

10.22038/hmed.2021.57594.1153

سمیرا درخشانفرد؛ یوسف محمدپور؛ گلستان صیاح؛ حمیده بابایی


مقاله پژوهشی

طراحی و ارزیابی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه ارتقای عملکرد اعضای هیات علمی بر اساس ارزیابی توانمندی شناختی دردانشگاه های استان تهران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مهر 1400

10.22038/hmed.2021.57733.1154

اعظم هاشم خانی؛ حسن شهرکی پور؛ رشید ذالفقاری زعفرانی


مقایسه تأثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر خودمراقبتی بیماران دیابتی نوع 2 مراجعه کننده به مرکز آموزشی و درمانی شهرستان قائن

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 دی 1400

10.22038/hmed.2021.57187.1145

محمد رضا جانی؛ محمدرضا رزم ارا؛ علی عرب احمدی؛ اسما نیکخواه بیدختی؛ نرگس کدخدا؛ فرحناز پاینده؛ الهام محمودی


ارزیابی تاثیر مداخلات حمایتی بر سطح اضطراب تجربه شده پس از مواجهه با کاداور در دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال تحصیلی 98-1397

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 مهر 1400

10.22038/hmed.2021.58309.1162

اسماعیل رنجبر؛ علیرضا ابراهیم زاده بیدسکان؛ ریحانه شفیعیان


ویژگی‌های تدریس اثربخش و عوامل مرتبط با آن از دیدگاه دستیاران تخصصی دندان‌پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران در سال 1399

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 آبان 1400

10.22038/hmed.2021.59534.1169

نسترن میرفرهادی؛ نازنین بشردوست؛ فرناز رضوان؛ سامان معروفی زاده


بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت کارکنان برعملکرد سازمانی بهورزان ومراقبین سلامت در شهرستان کاشمر سال 1398

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 آذر 1400

10.22038/hmed.2021.58941.1166

فاطمه شاکری خلیل اباد؛ حسن غلامی؛ علی عمادزاده؛ مریم صالحیان؛ فاطمه باقریان فروتقه


اهمال کاری تحصیلی ، فرسودگی آموزشی و پیش بینی کننده های آن در دانشجویان علوم توانبخشی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 دی 1400

10.22038/hmed.2021.57556.1152

لیلی صالحی؛ فریبرز پالیزبان


مقاله مروری

مروری بر انواع روشهای ارزیابی الکترونیکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 دی 1400

10.22038/hmed.2021.58687.1176

فاطمه کشمیری؛ عاطفه السادات حیدری


مقایسه برنامه آموزشی مرحله فیزیوپاتولوژی به شیوه کورسی و برنامه ملی پزشکی، مورد مطالعه (دانشگاه علوم پزشکی مشهد)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 دی 1400

10.22038/hmed.2022.60017.1173

آتنا گریوانی؛ ندا بهجتی؛ محبوبه منتظر عطائی؛ حسین کریمی


بررسی انگیزه تحصیلی و عوامل مرتبط با آن در دانشجویان دانشکده ی پرستاری و مامایی زاهدان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 دی 1400

10.22038/hmed.2021.60081.1174

مهدیه سرحدی؛ سکینه مظلوم


نامه به سردبیر

کلینیک های مشاوره ای با محوریت دانش پژوهی آموزشی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 دی 1400

10.22038/hmed.2021.60652.1180

فاطمه کشمیری؛ شکیبا السادات طباطبایی


مقاله پژوهشی

تبیین تجربه زیسته دانشجویان دندانپزشکی یزد از تحصیل در دوران همه گیری کوید 19

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.59498.1168

آمنه حسینی یکانی؛ سید مصطفی محمودی؛ مهدی قانع عز آبادی


پیش بینی افکار خودکشی بر اساس باور های غیرمنطقی و نشخوار فکری دانشجویان( روانشناسی و علوم تربیتی) پیام نور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.58230.1156

سحر محسنی؛ احمد میرگل؛ جلال مرادی


نامه به سردبیر

انتخاب واژگان صحیح: پاشنه آشیل در مقالات آموزش پزشکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.59047.1165

مریم کرباسی مطلق؛ نازیلا زرقی


مقاله پژوهشی

بررسی میزان رضایتمندی کاراموزان داخلی از کلاسهای مدل سازی راند استاژری در واتس اپ دز دوران محدودیت های کرونایی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.61521.1190

مهناز مزدوریان؛ مریم میری قلعه نوی؛ ابولقاسم الهیاری؛ علی شمشیریان


ارزیابی پایایی و روایی پرسشنامه سنجش میزان پذیرش تکنولوژی واقعیت مجازی در بیماران مبتلا به اختلالات روانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.60614.1179

مرجان رسولیان کسرینه؛ مهدیه صراف رضوی؛ مرضیه محمودی منش؛ مسلم طاهری سودجانی؛ علی طلائی؛ حجت بوژ مهرانی؛ سید محمد طباطبائی


بررسی موانع استفاده از آموزش الکترونیک از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.60901.1181

حمید یزدانی نژاد؛ سارا آدرویشی؛ نیایش طهماسبی نژاد؛ معصومه آلبوغبیش؛ علی خلفی


بررسی راهبردهای خودتنظیمی یادگیری بین دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی مشهددردوره‌های حضوری و مجازی در سال 1399

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.61066.1192

علی عمادزاده؛ عباس مکارم؛ مصطفی محمدی


بررسی رضایتمندی کارورزان از دوره 28 روزه طب اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.62839.1200

الناز وفادار مرادی؛ مصطفی اجیراسلامیه؛ بهرنگ رضولنی کاخکی؛ زهرا عباسی؛ سیدمجید صدرزاده


بررسی ارتباط ویژگی اساتید بالینی با رضایتمندی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی واحد قم ۱۳۹۹-۱۳۹۵

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.61889.1195

نگین قاسم پور؛ لیلا کاظم نژاد ماتک؛ نیره رضوانی منفرد


نحوه ارزشیابی استاد در برخی دانشگاههای معتبر جهان: نتایج یک مطالعه تطبیقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 فروردین 1401

10.22038/hmed.2022.62099.1198

علیرضا طاهری


تحلیل مفهوم اضطراب مرگ در دانشجویان پرستاری: یک مطالعه ی کیفی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1401

10.22038/hmed.2022.63087.1203

مهدیه سرحدی


ارزیابی اثربخشی کارگاه آموزشی اساتید مشاور به روش ایستگاهی بر تغییر دانش و نگرش اعضای هیات علمی پیرامون وظایف استاد مشاور

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1401

10.22038/hmed.2022.64223.1212

رضا گنجی؛ عبداله رازی؛ فرزانه رشیدی فکاری؛ علیرضا عباسپور؛ حسن نامدار احمدآباد


بررسی مشکلات آموزش بالینی از دیدگاه دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه ازاد بجنورد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1401

10.22038/hmed.2022.64613.1214

میترا مهدویان؛ مهسا ریحانی؛ رویا جاجوندیان؛ سمیرا بشیریان


ارزیابی دانش، نگرش و مهارت تکنیسین های داروخانه های شهر اهواز با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و ارائه پودمان آموزشی مناسب

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1401

10.22038/hmed.2022.64943.1216

مهدی کیانی فرد؛ تقی جباری فر؛ احمد زندوانیان


ارزیابی آموزش سرپایی مراکز آموزشی درمانی دانشگاه علوم پزشکی قزوین از دیدگاه کارورزان پزشکی، سال 1399

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1401

10.22038/hmed.2022.65198.1219

افسانه یخ فروش ها؛ امیر امین؛ منیرالسادات میرزاده


همبستگی انگیزه ، خودکارامدی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان هوشبری و اتاق عمل دانشگاه علوم پزشکی قم

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1401

10.22038/hmed.2022.65950.1225

مهسا حاجی محمدحسینی؛ فاطمه شریفی فرد؛ فائزه کبرایی آبکنار؛ محسن فارسی؛ علیرضا شعوری بیدگلی؛ الهام علی مددی